• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61789
+
-

آسفالت بی کیفیت دلیل افزایش تصادف در جاده چالوس

دریچه
آسفالت بی کیفیت دلیل افزایش تصادف در جاده چالوس

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به این‌که نوع آسفالت و کاهش کیفیت آن دلیل افزایش تصادفات در جاده چالوس است، گفت: ریختن گازوئیل صحت ندارد.
به گزارش مهر «حاجی‌رضا شاکرمی» به آخرین رسیدگی برای صحت یا رد مساله ریختن گازوئیل و مواد سوختی در محور کرج– چالوس اشاره کرد و گفت: برای بررسی کارشناسانه‌ این موضوع چندین بار در این محور و روستاهای آن حضور یافتیم.

وی با تأکید بر این‌که پیچ‌های خطرناک، نوع آسفالت و مسائل جغرافیایی از عوامل تصادفات در محور کرج- چالوس است، گفت: ازآنجایی‌که تعداد تصادفات در این جاده نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده بود، برای پرداختن به موضوع ریختن گازوئیل 6 ماه زمان گذاشتیم.
به گفته شاکرمی، برخی از رانندگان مدعی شده‌اند از سال ۹۵ تاکنون اصطکاک بین لاستیک و آسفالت جاده کم شده که ممکن است باعث افزایش تصادفات باشد.

وی به نتایج کارشناسی اشاره کرد و گفت: مشخص ‌شد نوع آسفالت استفاده‌شده در محور و نحوه حمل آن از نقاطی مانند آبیک و بومهن موجب کاهش کیفیت آسفالت شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: ممکن است علت افزایش تصادفات به دلیل کاهش اصطکاک بین لاستیک خودرو و آسفالت سطح جاده باشد، به همین دلیل این پرونده را به شعبه بازرسی ارجاع دادیم تا به اتهام پیمانکار راه کرج- چالوس در این خصوص رسیدگی شود.

شاکرمی با اشاره به اهمیت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهار کرد: رسیدگی به این مهم بر عهده شهرداری‌هاست و یک معاون نظارتی در چند منطقه شهری به موضوعاتی ازجمله ساخت‌وسازهای غیرمجاز و پسماند رسیدگی می‌کند.
وی با اشاره به این‌که وظیفه رسیدگی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در خارج از محدوده قانونی شهرها و اراضی کشاورزی بر عهده جهاد کشاورزی است، گفت: در این حوزه نیز نماینده دادگستری بر اجرای قانون نظارت می‌کند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، نماینده دادگستری در مسائل مربوط به ساخت‌وساز در حریم منابع طبیعی و راه و شهرسازی حضوری فعال دارد.
شاکرمی با اشاره به ایجاد قبرستان خصوصی در کنار بارگاه امامزاده طاهر(ع)، گفت: در این خصوص مجوزها توسط شهرداری صادر می‌شود، اما دادگستری به دلیل مطرح بودن بحث حقوق شهروندی ورود کرده و از شهرداری خواسته است ایجاد این قبرستان متوقف شود.

وی در بخش دیگری به احداث ساخت‌وسازهای غیرمجاز مانند ایجاد ویلاها در محدوده بیلقان و حاشیه رودخانه کرج اشاره کرد و گفت: اگر این ساخت‌وسازها در سطح اراضی ملی باشد راه و شهرسازی و منابع طبیعی ورود می‌کنند و اگر در بستر رودخانه باشد وزارت نیرو ورود می‌کند.
وی در ادامه به آخرین وضعیت تعیین تکلیف بیمارستان امام خمینی(ره) کرج اشاره کرد و گفت: سازمان همیاری شهرداری‌های استان در اداره این بیمارستان دخیل است. بخش دولتی توان اداره آن را ندارد، به همین دلیل استانداری برای پیگیری مطالبات پیمانکاران و کارگران تصمیم گرفت آن را بفروشد و مزایده برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه به ممنوعیت سگ‌گردانی در مکان‌های عمومی ازجمله پارک‌ها نیز اشاره کرد و افزود: سگ‌گردانی در مکان‌های عمومی را ممنوع اعلام کردیم زیرا شاهد ایجاد مزاحمت و سلب آسایش شهروندان بودیم. حضور سگ‌ها با قلاده به همراه صاحبان خود و یا در خودرو‌ها جرم نیست، تنها در مواردی که در مکان‌های عمومی حضور سگ‌ها موجب مزاحمت برای شهروندان شود، جرم محسوب می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید