• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61817
+
-

افزایش تعداد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و کار و دانش

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: آمار دانش‌آموزان پایه دهم در رشته‌‌‌های فنی ‌و حرفه‌ای و کار و دانش استان در سال تحصیلی آینده به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. به گزارش ایسنا «حشمت الله‌وردی» اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته از مجموع 7267 دانش‌آموز پایه اول مقطع متوسطه دوم، 1962 نفر معادل 67/25 درصد، در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل کردند.

وی با بیان این‌که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا پایان برنامه ششم توسعه باید درصد تحصیل دانش‌آموزان ورودی پایه دهم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به ۴۹ درصد افزایش یابد، گفت: بر اساس فعالیت کمیته هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌شود سال تحصیلی آینده درصد ورودی دانش‌آموزان پایه دهم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به ۳۰ درصد برسد.

این مسئول سیاست وزارت آموزش و پرورش را کاهش آمار ورودی دانش‌آموزان در رشته‌ تجربی و افزایش آمار ورودی‌های رشته‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: بر این اساس، نرخ تحصیل دانش‌آموزان پایه دهم نیز از رقم کنونی 34/36 درصد باید به ۳۰ درصد کاهش یابد.

الله‌وردی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته از مجموع کل دانش‌آموزان پایه دهم 67/25 درصد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، 34/36 درصد رشته تجربی، 25/34 درصد رشته انسانی و 25/3 درصد رشته ریاضی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: با توجه به این‌که تا پایان برنامه ششم توسعه تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های نظری و کار و دانش و فنی باید متوازن شود، گفت: با برنامه‌ریزی باید گرایش و درصد تحصیل دانش‌آموزان ایلامی به رشته‌های نظری، به‌ویژه تجربی، کاهش یابد و آنها بیشتر به سمت رشته‌های فنی و کار و دانش هدایت شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه کمیته هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در این اداره کل فعال و با کیفی‌سازی هنرستان‌ها و نیز فرهنگ‌سازی بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها سعی در جذب دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و کار و دانش دارد.

این مسئول با اشاره به فعالیت کمیته هدایت تحصیلی دانش‌آموزان با هدف کمک به انتخاب رشته تحصیلی درست در این استان در سال‌های اخیر گفت: این کمیته به منظور آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان پایه سوم راهنمایی و اولیای آنها با رویکرد انتخاب رشته درست فعالیت خود را آغاز کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید