• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61815
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ApwB
+
-

2۳۳۴ زن سرپرست خانوار ایلام بیمه شدند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام از بیمه تامین اجتماعی شدن 2۳۳۴ زن سرپرست خانوار مددجوی زیر پوشش این اداره کل در مناطق روستایی، عشایری و شهری این استان خبر داد. «شاپور کردی» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که از این تعداد ۷۶۰ نفر در شهرها و 1۵۷۴ نفر در روستاها و مناطق عشایری سکونت دارند، اظهار کرد: کار بیمه زنان روستایی از سوی صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بیمه زنان ساکن مناطق شهری از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها و از طریق بیمه تامین اجتماعی انجام گرفته است.

وی گفت: طرح بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایری سال ۸۸ آغاز شد که در اجرای آن، از سوی بهزیستی زنان سرپرست خانوار واجد شرایط به دهیاری‌ها معرفی شدند و پس از ورود و ثبت اطلاعات آنها در تارنمای صندوق بیمه روستایی و ، حق بیمه آنها به صورت متمرکز از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

کردی افزود: پوشش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار مناطق شهری نیز سال ۹۰ آغاز شد که بخشی از آن از ناحیه دولت و محل قانون هدفمندی یارانه‌ها و بخش دیگر آن از محل اعتبارهای بهزیستی استان‌ها تامین خواهد شد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام با بیان این‌که سرانه پرداختی بابت بیمه این زنان از سوی بهزیستی برای هر نفر در سال گذشته ۹۰۰ هزار ریال در ماه بود، بیان کرد: زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق شهری، روستایی و عشایری که مشمول بیمه می‌شوند، باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال داشته باشند و به عنوان سرپرست خانوار مددجوی زیر پوشش بهزیستی باشند.

کردی گفت: اکنون ۵۸۴ زن سرپرست خانوار ساکن در مناطق شهری و روستایی و عشایری در نوبت بیمه شدن قرار دارند. به گفته این مسئول، 4300 نفر از مددجویان بهزیستی ایلام را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که 8600 نفر را سرپرستی می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید