• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61810
+
-

کاهش ۹ درصدی ورودی زندان‌ها در ایلام

مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: درصد جرم در ایلام نسبت به جمعیت بسیار پایین است و آمار ورودی زندانیان استان امسال نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است. به گزارش ایرنا، «عبدالمجید کشوری» اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از اولویت‌های نظام قضایی است و باید این مهم با تعامل خوب و سازنده با مراجع قضایی استان محقق شود.

وی افزود: 3 درصد از جمعیت زندانیان ایلام را زنان تشکیل می‌دهند که عمده جرائم آنان مواد مخدر و سرقت است. کشوری گفت: سال گذشته ۸۹ زندانی جرائم غیرعمد شامل تصادفات، حوادث کاری، شبه‌عمد، بدهکاران مالی، مهریه و نفقه و... با بدهی ۸ میلیارد تومان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های ایلام با بیان این‌که سال گذشته ۵۳۰ زندانی مهارت کسب کردند، ادامه داد: هم‌اکنون ۲۰ رشته فعال و متنوع فنی و حرفه‌ای اعم از صنایع دستی، کارگاه قالی‌بافی، کارگاه مکانیک و... در زندان‌های استان فعال است و برای کارآموزان گواهی معتبر مهارت صادر شده است.

کشوری در ادامه صحبتش به پیشرفت ۷۵ درصدی زندان مرکزی ایلام هم اشاره کرد و گفت: سال ۸۳ کلنگ زندان جدید مرکزی ایلام در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر‌ مربع به زمین زده شد که به دلیل تامین نشدن بودجه، فاز اول آن هنوز افتتاح نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید