• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61780
+
-

آماده‌باش برای گرما

با افزایش دمای هوا در هفته جاری، دستگاه‌های اجرایی استان برای جلوگیری از آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها آماده‌باش هستند

خبر
آماده‌باش برای گرما

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با افزایش 5 تا 7 درجه‌ای دمای هوا در هفته جاری دستگاه‌های اجرایی استان البرز به حالت آماده‌باش درآمدند.
به گزارش ایرنا «مهدی مهرور» اعلام کرد: در پی اعلام گزارش اداره کل هواشناسی استان در خصوص استقرار الگوی تابستانه و گرم منطقه البرز مرکزی، مدیریت بحران استانداری البرز، توصیه‌های لازم را به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان اعلام کرده است.

وی ادامه داد: پیامد این الگوی تابستانه و گرم، وزش باد به همراه گرد و خاک، افزایش نسبی دمای بیشینه ۵ الی ۷ درجه و همچنین رخ دادن موج‌های گرمایی است.
مهرور از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز خواستار اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در این زمینه شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تاکید کرد: حضور فرمانداران در شهرستان و حفظ آمادگی اعضای شورای هماهنگی شهرستان‌ها به منظور مقابله با هرگونه حادثه احتمالی، ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی، انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش‌آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنان تمام مناطق تحت تأثیر به‌ویژه افراد سالمند و کودکان از جمله نکات مهم و ضروری در این زمینه به شمار می‌رود.

وی افزود: جلوگیری از تردد غیرضروری کودکان و سالمندان در شهر، صرفه‌جویی در نهاده‌های انرژی، آمادگی لازم در مقابل آتش‌سوزی مرتع و جنگل به دلیل خشک بودن، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، حفظ آمادگی شرکت‌های خدماتی آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق، گاز، تلفن همراه و ثابت، آب منطقه‌ای، حضور شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداری‌ها، حضور بخشداران در بخش محل خدمت و گزارش وضعیت جوی اداره کل مدیریت بحران نیز با توجه به این افزایش دما باید مد نظر قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید