• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61768
+
-

سهم ناچیز زنان لرستانی در مشارکت اقتصادی

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری لرستان به لزوم ارتقای توانایی‌های فنی و مهارت‌افزایی بانوان تاکید کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در لرستان نسبت به میانگین کشوری پایین است. به گزارش تسنیم «ناهید پرویزپور» در جلسه ساماندهی و بهبود شرایط اشتغال و کارآفرینی زنان لرستان اظهار کرد: رونق تولید ممکن نمی‌شود، مگر این‌که ظرفیت همه نیروهای انسانی مولد در عرصه تولید و حمایت از آن به‌ کار گرفته شود.
وی افزود: جامعه‌ای می‌تواند در مسیر توسعه اقتصادی موفق عمل کند که تمام فرصت‌ها و نیروی کار آن به خوبی به ‌کار گرفته شود.

پرویزپور گفت: از آنجا که بانوان - به عنوان نیمی از جمعیت - در رونق تولید نقش موثری دارند، نقش‌آفرینی آنها را می‌توان از زوایای مختلف مانند آموزش و فرهنگ‌سازی مورد توجه قرار داد. وی بیان کرد: در زمینه فرهنگ استفاده از محصولات داخل نیز باید گفت زنان به‌ عنوان مدیر منزل در خرید تولیدات ملی و تربیت فرزندان می‌توانند در این عرصه موفق عمل کنند.

این مسئول به لزوم ارتقای توانایی‌های فنی و مهارت‌افزایی بانوان جامعه از مصرف‌گرا به مولّد و تولیدمحور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی پایین است و بیشتر آنها در حوزه خدمات و کارهای اداری فعالیت دارند.

وی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی زنان بالای 15 سال در کشور ما 3/16 درصد و در جهان 6/47 درصد است در حالی که در لرستان این رقم 1/12 درصد اعلام شده که نسبت به میانگین کشوری پایین است. پرویزپور تاکید کرد: در صورت آموزش صحیح و اصولی بسیاری از بانوان جامعه به موازات ایفای نقش در منزل به عنوان زن خانه‌دار، قادر به نقش‌آفرینی در حوزه تولید نیز هستند. نظام تولید کشور در سایه فعالیت‌ این قشر از رشد و دوام بیشتری برخوردار می‌شود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان این‌که فراهم کردن بستر فعالیت برای تولیدات خانگی در جهت تقویت و توسعه مشاغل خانگی مهم است، گفت: امروزه استفاده از شبکه‌های مجازی و اینترنت می‌تواند بهترین ابزار فعالیت‌ اقتصادی باشد. از این رو متولیان امر می‌توانند آموزش‌های لازم را برای آشنایی کارآفرینان با فواید تجارت اینترنتی ارائه بدهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید