• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61723
+
-

بشاگرد با محرومیت خداحافظی می‌کند

استاندار: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و همراهی مدیران استان، بشاگرد را تا 2 سال آینده چنان خواهیم ساخت که با بشاگرد گذشته قابل قیاس نباشد

عمران
بشاگرد با محرومیت خداحافظی می‌کند

استاندار هرمزگان گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و همراهی مدیران استان، بشاگرد را تا 2 سال آینده چنان خواهیم ساخت که با بشاگرد گذشته قابل قیاس نباشد. 

 به گزارش فارس «فریدون همتی» در جلسه شورای اداری استان با اشاره به سفر خود به شرق هرمزگان اظهار کرد: با همه سختی‌ها، مردم منطقه در سخت‌ترین شرایط به دنبال تامین امنیت آن هستند. ما هم به ‌دنبال آن هستیم که بشاگرد را تا سال 1400 به صورت متفاوت بسازیم.

 همتی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکل آب بشاگرد افزود: تا 2 ماه آینده مشکل آب این شهرستان و روستاهای آن برطرف خواهد شد. وی ظرفیت‌های این شهرستان را در حوزه گردشگری، صنعت، گلخانه و... بالا خواند و اظهار کرد: باید مدیران دستگاه‌های استان برای برطرف کردن مشکلات بشاگرد همه تلاش خود را به ‌کار گیرند. 

 همتی با تاکید بر این‌که طی 2 سال آینده باید جشن برطرف شدن محرومیت این شهرستان را برگزار کنیم، گفت: مدیران دستگاه‌ها باید امکانات خود را به سمت این شهرستان گسیل کنند تا در نزدیک‌ترین زمان ممکن سایه فقر و محرومیت را از سر این شهرستان دور کنیم.


ضرورت آمادگی ستاد بحران

استاندار افزود: شرایط استان به گونه‌ای است که ستاد بحران باید در هر شرایطی آمادگی کامل داشته باشد.

وی در ادامه از تلاش‌های جهاد کشاورزی هرمزگان برای مقابله با هجوم ملخ‌ها صحبت کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی به‌ دلیل شرایط استراتژیک استان باید در هر حالت آمادگی داشته باشند تا غافلگیر نشوند. این مقام مسئول با اشاره به وضعیت نامطلوب آب استان گفت: همه دستگاه‌های دولتی و مردم در مصرف آب و برق به شکل قابل ملاحظه‌ صرفه‌جویی کنند. وی درخصوص وضعیت مواد مخدر در استان نیز بیان کرد: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند به افرادی که در حال دچار شدن به معضل اعتیاد هستند، کمک شود تا شاهد ایجاد مشکلات بیشتر در خانواده‌ها و جامعه نباشیم. 

همتی از دستگاه‌های اداری خواست که در حداقل زمان پاسخ استعلامات را به مدیریت منابع استانداری اعلام کنند و ادامه داد: برای مکاتبات اداری و درخواست‌های استانداری، مدیران باید تلاش کنند که بتوانیم اطلاعات مورد نیاز را در سریع‌ترین زمان جمع‌آوری کنیم.


جوان‌گرایی در سطوح مدیریتی

در همین جلسه، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور نیز گفت: بر اساس دومین برنامه جامع اصلاح نظام اداری، مدیران جوان جایگزین مدیران با سن بالا می‌شوند.
«سید صدرالدین صدری نوش‌آبادی» افزود: براساس این برنامه، میانگین سنی مدیران 8 سال کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: البته در جریان اجرای دومین برنامه جامع اصلاح نظام اداری، انتقادها به بالا بودن سن مدیران دستگاه‌های اداری کشور کاهش می‌یابد.

صدری نوش‌آبادی هدف از اجرای دومین برنامه جامع اصلاح نظام اداری را تبدیل دولت به دولتی کارا، اثربخش، چابک و انعطاف‌پذیر عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه راهبردهایی شامل چابک‌سازی، متناسب‌سازی حجم و اندازه دولت، توسعه دولت الکترونیک و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، صیانت از حقوق شهروندان، توجه ویژه به توانمندسازی کارکنان و ارتقای کیفی مدیران دولتی، اداره واحدهای عملیاتی در فضای رقابتی، ارتقای شفافیت، پاسخگویی و سلامت اداری و مقابله موؤثر با فساد، ارتقای بهره‌وری سازمان و نیروی انسانی تعیین ‌شده است.

این مسئول گفت: با توجه به این اهداف و راهبردها برنامه‌هایی تهیه شده است که شامل مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، ارائه خدمات در فضای رقابتی، مدیریت سرمایه انسانی، بهبود در نظام‌ها و فناوری‌های مدیریتی، توسعه فرهنگ سازمانی، صیانت از حقوق شهروندان، ارتقای پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد، مدیریت بهره‌وری نظام اداری و اجرایی کشور و نظارت و ارزیابی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید