• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61716
+
-

نظارت مردمی بر بازار بیجار

فرماندار بیجار از انتخاب ۲۰ نفر برای تشکیل تیم‌های نظارتی مردمی در این شهرستان خبر داد و گفت: این افراد برای کنترل و نظارت بر بازار، قیمت و کیفیت کالا از بین معتمدین جامعه انتخاب و معرفی شده‌اند. 

به گزارش ایرنا «علی‌اکبر ورمقانی» در نشست اعضای تیم نظارتی مردمی بر بازار با بیان این‌که گستردگی شهرستان و اصناف مانع بزرگی برای رصد کامل بازار و کنترل قیمت‌ها در جامعه است، اظهار کرد: تیم‌های نظارتی در ادارات شامل صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان وجود دارد اما توقع مردم را تامین نمی‌کند.

وی گفت: برای همراهی همیاری بازرسین قیمت و کیفیت بازار، ورود معتمدین مردم می‌تواند از این نوع تخلفات جلوگیری کنند و ظرفیت مردمی با توجه به حضور هر لحظه‌ای از بازار برای کنترل قیمت و کیفیت بازار باید مورد استفاده قرار گیرد. فرماندار بیجار افزود: ۲۰ نفر از معتمدان در قالب تیم‌های مختلف برای پوشش کل شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرند و امیدواریم این طرح به با موفقیت خود به عنوان الگویی برای سایر شهرهای کشور قرار گیرد.

ورمقانی با اعلام این‌که یکی از اقداماتی که تاکنون توسط اداره صمت برای نظارت و کنترل کالا در شهرستان‌ها اجرایی شده شناسایی انبارهای موجود است، گفت: از ۳۳۰ انبار موجود در بیجار، حدود ۱۵۰ انبار موجودی کالای خود را به اداره صمت اعلام کرده‌اند تا از کمبودهای ناگهانی یک کالا توسط افراد سود جو جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: بیش از 4 هزار و ۵۰۰ واحد صنفی رسمی در بیجار فعالیت دارند و نظارت بر آن با توجه به موقعیت جغرافیایی و گستردگی شهرستان از ظرفیت تیم‌های نظارتی ادارات مربوطه خارج است.این مسئول با اشاره به این‌که تیم‌های نظارتی مردمی به هیچ عنوان حق تذکر و هشدار به اصناف ندارد و صرفا وظیفه این تیم گزارش از بازار است، افزود: ثبت رسید حواله در واحدهای صنفی با مشکلات زیادی مواجه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :