بودجه مصوب بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران در سال۹۷ حدود ۳۰میلیاردتومان و معادل 30سنت برای جذب هر گردشگر خارجی است که بهگفته محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری، باتوجه به بودجه تخصیص یافته سهم هر گردشگر یک سنت شده است.
مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری به ایسنا گفت: سرانه بودجه جذب هر گردشگر خارجی در کشورهایی چون استرالیا، آفریقای جنوبی، برزیل، مکزیک، کرهجنوبی و مالزی بین ۴ تا ۱۰دلار است و کل بودجه دولتی بخش تبلیغات گردشگری در این کشورها از ۴۰ تا ۱۵۱میلیون دلار است. لاریجانی افزود: کشورهای خواهان موفقیت مثل قبرس، باهاما، مالت، نیوزیلند و سریلانکا نیز از ۱۰ تا ۴۶دلار برای جذب هر گردشگر هزینه میکنند که بودجه کلی آنها از ۵میلیون تا ۱۱۲میلیون دلار است.او افزود: گزارش مقایسه بودجه دولتی تبلیغات و بازاریابی کشورها در اختیار رئیس سازمان میراثفرهنگی قرار گرفت و وضعیت بودجه تبلیغات ایران نامناسب ارزیابی شد که نسخهای از این گزارش برای رئیسجمهوری نیز ارسال شد.
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب :
61694
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/o13j
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved