• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61669
+
-

۱۰ طرح گردشگری در دلیجان کلید خورد

 فرماندار شهرستان دلیجان گفت: ۱۰ طرح مهم گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این شهرستان کلید خورده است.
«سیامک سلیمانی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: آورده سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای این طرح‌ها ۱۳۰ میلیارد ریال است و در مناطق جاسب، نراق و دلیجان در دست انجام هستند. 

وی اظهار کرد: این طرح‌ها در حوزه تقویت زیرساخت‌های اقامتی و بوم‌گردی، مرمت کاروانسرای دودهک دلیجان، ایجاد مجتمع‌های بین راهی و آماده‌سازی اماکن تفریحی در برخی از جاذبه‌های گردشگری است. 

سلیمانی بیان کرد: تقویت اقتصاد گردشگری از راهبردهای اولویت‌دار در این شهرستان است و در این مورد پیگیری جدی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در جاذبه‌های روستای کهک نیز در دست انجام است. فرماندار دلیجان اظهار کرد: دلیجان، محلات، خمین و شازند به عنوان قطب گردشگری استان مرکزی تعریف شده و بازنگری مطالعات جامع گردشگری این بخش‌ها به عنوان کریدور جذب توریست در دست انجام است. 
سلیمانی گفت: تسهیل در اعطای مجوزهای گردشگری، معرفی جاذبه‌ها و حمایت از تشکل گردشگری این استان و اعطای بسته‌های حمایتی در جذب گردشگر از برنامه‌های انجام شده است. وی گفت: 3 واحد بوم‌گردی در شهر تاریخی نراق به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم دلیجان ایجاد شده که با استقبال زیادی همراه است و اکنون استفاده از آنها با نوبت‌دهی انجام می‌شود. 

فرماندار دلیجان عنوان کرد: روستاهای رباط ترک و هستی‌جان و منطقه حفاظت شده جاسب از بخش‌های مهم گردشگری دلیجان است که باید قابلیت‌های آن برای گردشگران معرفی شود. سلیمانی اضافه کرد: این شهرستان در زمینه گردشگری مذهبی نیز ظرفیت‌های بالایی دارد و امامزاده‌های سلطان علی ابن محمد باقر(ع) و بی‌بی زبیده همواره پذیرای شمار قابل توجهی گردشگر است. 

وی اظهار کرد: علاوه بر غار نخجیر، شهرستان دلیجان غارهای شگفت‌انگیز متعددی را در روستاهای کهک و هستی‌جان دارد که نیاز است به صورت گسترده برای گردشگران معرفی شود. بر اساس این گزارش، دلیجان واقع در جنوب استان مرکزی به عنوان سومین قطب صنعتی استان مرکزی مطرح است اما در کنار آن جاذبه‌های غنی طبیعی و فرهنگی دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید