• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61666
+
-

ایجاد 5100 فرصت شغلی جدید در صنعت استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس راهبردهای تعیین شده، امسال 51۰۰ فرصت شغلی جدید در بخش صنعت و معدن استان ایجاد خواهد شد.
«محمود سیجانی» در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: این میزان اشتغال با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف صنعتی و معدن استان قم ایجاد می‌شود.

 وی ادامه داد: در همین زمینه از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ۸۶۶ فرصت شغلی جدید با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۲۶ میلیارد ریال در قم ایجاد شده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۳۷ درصد سهم اشتغال و ۵۱ درصد سهم سرمایه‌گذاری در سند اشتغال استان امسال به حوزه‌های مرتبط با این سازمان اختصاص یافته است. سیجانی بیان کرد: به طور میانگین میزان سرمایه‌گذاری هر واحد صنعتی در استان حدود ۲۲ میلیارد ریال و متوسط اشتغال هر واحد صنعتی در قم ۱۷ نفر است. وی ادامه داد: 1049 طرح صنعتی و معدنی در قم با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۹ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال در حال اجراست که اشتغال ۲۷ هزار و ۲۳۲ نفر را در پی دارد. 

سیجانی گفت: عمده این طرح‌ها در تولید محصولات غذایی و آشامیدنی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، مبلمان و سایر مصنوعات چوبی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات لاستیک و پلاستیک، محصولات فلزی، ساخت فلزات اساسی و وسایل نقلیه موتوری فعالیت خواهد کرد.
وی با اشاره به هدف‌گذاری ۲۵۲ میلیون دلار صادرات کالاهای تولید شده در سال جاری بیان کرد: خوشه‌های صنعتی همچون فرش، کفش، ماشین، سنگ، مبلمان و چوب و سوهان در استان فعال است که می‌تواند نقش موثری در توسعه حجم صادرات استان داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید