• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61665
+
-

فاز اول شهرک خودرویی قم افتتاح می شود

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به افتتاح فاز نخست شهرک خودرویی قم در دهه کرامت گفت: شهرک خودرویی قم 5 فاز دارد و شامل 16 بلوک است که فاز نخست آن  در دهه کرامت افتتاح خواهد شد.

به گزارش فارس، «حسن طلایی» در بازدید از شهرک خودرویی قم با اشاره به اهمیت وجود این شهرک افزود: این شهرک در زمینی به مساحت 330 هزار متر‌ مربع در قالب بیش از 1500 واحد خدمات خودرویی، نمایشگاهی، نمایندگی‌های مجاز، خدمات جانبی و همه امکانات مورد نیاز در زیربنای 150 هزار متر‌ مربع به همراه پارکینگ‌های روباز و مسقف و معابر استاندارد و عریض با مشارکت سازمان میادین شهرداری قم و بخش خصوصی در حال ساخت است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مشکلاتی که صنوف خودرویی و آلاینده در شهر به‌خصوص در معابر مناطق مرکزی ایجاد کرده‌اند بیان کرد: به دلیل پراکندگی صنوف خودرویی در شهر، خیابان‌ها و محله‌های مختلف، مردم قادر به کسب خدمات در یک نقطه نیستند و برای یافتن خدمات مورد نیاز خود مجبور به ترددهای نامناسب در شهر هستند که این امر علاوه بر هدر دادن وقت و هزینه شهروندان، امکان رونق کسب و کار از صنوف را نیز سلب می‌کند.

وی اضافه کرد: برای نمونه افرادی که قصد خرید خودرو دارند، برای یافتن خودرو مورد علاقه و مناسب خود لازم است خیابان‌های مختلف شهر را طی کنند و به نمایشگاه‌های مختلف سر بزنند. این مورد علاوه بر ایجاد ترافیک و آلودگی بی‌مورد هوا و نیز اشغال فضاهای پارک در خیابان‌ها، مردم را نیز دچار سردرگمی کرده و انتخاب را برای مردم سخت می‌کند.

وی با اشاره به مزایای تجمیع خدمات در شهرک خودرویی اظهار کرد: در مقابل با تمرکز نمایشگاه‌داران در یک منطقه، علاوه بر راحتی شهروندان می‌توان فضای پارک مناسب و خدمات تفریحی جانبی درخوری را ایجاد کرد تا خانواده‌ها برای خرید خودرو خود به این مکان مراجعه کنند و از تعداد بسیار زیاد نمایشگاه بازدید و خودرو خود را انتخاب کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان این‌که این ویژگی خاص موجب می‌شود شهروندان به دلیل سهولت و انتخاب زیاد به این شهرک مراجعه کنند و اوضاع کسب و کار صنوف نیز به طرز قابل توجهی بهبود یابد بیان کرد: همچنین ایجاد یک بورس بزرگ در یک منطقه موجب‌ می‌شود از شهرهای دیگر نیز به این شهرک مراجعه کنند و این مثال برای سایر صنوف خودرویی نیز قابل تعمیم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید