• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61663
+
-

پرداخت وام بانکی برای اشتغال بهبود یافتگان اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم از پرداخت وام با درصد پایین به بهبودیافتگان از اعتیاد در سال گذشته در این استان خبر داد.

«ابوالفضل شریفی» در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که اراده پلیس و دستگاه‌های قضایی استان قم بر کاهش فعالیت معتادان است افزود: امیدواریم بتوانیم وضعیت شهر را با کاهش اعتیاد بهبود ببخشیم.
وی بیان کرد: سال گذشته برای اشتغال وام‌های بسیاری با درصد پایین به بهبودیافتگان پرداخت شد. همچنین در زمینه بیمه سهم کارفرمایان نیز کمک‌هایی را انجام دادیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم گفت: در ۲ سال گذشته زمینه اشتغال ۵۰ بهبودیافته در شهرک شکوهیه فراهم شد.
وی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه مقابله با اعتیاد افزود: در این طرح دانش‌آموزان و والدین آنها به صورت همزمان راه‌های پیشگیری از اعتیاد را فراگرفتند.

شریفی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد به معلمان افزود: سال گذشته برای بیش از 5 هزار معلم به مدت ۶ ساعت دوره پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۰۶ کارگاه از سوی آموزش و پرورش برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر برگزار شد. همچنین ۴۷ هزار و ۱۲۴ نفر ساعت کلاس پیشگیری از اعتیاد و ۱۳۳ هزار ساعت کلاس مهارت‌های زندگی برگزار شد.
شریفی گفت: 7200 نفر از کارمندان دولت در سال گذشته کلاس پیشگیری از اعتیاد را گذراندند. وی عنوان کرد: همه روستاهای استان که جمعیت ۲۰ خانوار به بالا داشته‌اند علاوه بر آموزش مهارت‌های زندگی، به برگزاری کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد نیز پرداخته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید