• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61644
+
-

اجرای شبکه فیبر نوری در راه‌های روستایی سمنان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: طرح فیبر نوری با هدف توسعه و رونق کسب و کارهای اینترنتی در ۳۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در دست اجراست.

«سید مسعود میررضایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این طرح مهم ارتباطی با برنامه‌‌ریزی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تا پایان امسال اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: توسعه جوامع محلی و روستایی بدون توجه به زیرساخت‌ها امکان‌پذیر نیست و باید روستاهای استان برای تثبیت و افزایش جمعیت به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ادامه داد: امسال برای اتصال حدود ۱۱۰ روستای استان سمنان به پهن‌باند هماهنگی‌های لازم انجام شد که با تلاش مسئولان و کارکنان این اداره کل به‌زودی این طرح در گام عملیاتی قرار می‌گیرد.
میررضایی اضافه کرد: بسیاری از اهالی روستاهای استان سمنان با وجود برخورداری از شغل‌های مناسب در زمینه صنایع دستی، تولید فراورده‌های لبنی و کشاورزی، اما در بازار فروش محصولات با مشکلاتی مواجه هستند که رفع مشکلات زیرساختی در حوزه اینترنت می‌تواند به رونق کسب و کار این افراد کمک شایانی کند.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۸۰ روستا به اینترنت پرسرعت متصل هستند. مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: یکی از چالش‌های اساسی در بیشتر روستاهای استان سمنان مهاجرت است که با رفع مشکلات زیرساختی و رونق کسب و کار می‌توان برای تثبیت جمعیت در این مناطق امیدوار بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید