• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61636
+
-

فرسودگی تجهیزات کارخانه‌های گچ سمنان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: مهم‌ترین مشکل کارخانه‌های گچ استان سمنان فرسودگی تجهیزات است.

 به گزارش‌ایرنا، «علی اکبر جمعه‌ای» افزود: انتقال فناوری از خارج کشور، مالیات بر ارزش افزوده، گرانی قطعات و تجهیزات، کمبود نقدینگی، هزینه بالای انرژی برق و گاز و حقوق و دستمزد کارگران، از جمله مشکلات واحدهای تولیدی این ماده معدنی است.

وی ادامه داد: کارخانه‌های گچ به علت تأثیر موانع و مشکلات یادشده نه فقط هیچ سودی نمی‌برند بلکه با زیان‌دهی در حال تولید هستند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: واحدهای تولید گچ کشور به دلیل رکود بازار ساخت و ساز کمتر از ظرفیت و با ضرر و زیان در حال تولید هستند.

جمعه‌ای افزود: صنعت تولید گچ باوجود اشتغال‌زایی و تأثیر در صادرات، رشد اقتصادی، رونق تولید و ایجاد ارزش افزوده با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست.
وی با اشاره به تنوع کیفیت معادن گچ ایران افزود: معادن گچ استان سمنان از غنی‌ترین و خالص‌ترین معادن کشور محسوب می‌شود و این معادن برای شکوفایی نیازمند توجه بیشتری هستند و توسعه این بخش نیازمند تغییر نگرش است.رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان به جایگاه ایران از لحاظ ذخایر گچ معدنی در جهان اشاره کرد و گفت: ایران از این حیث پس از آمریکا در رتبه دوم دنیا قراردارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید