• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61621
+
-

فرصت دو ماهه به شهرداری برای کوچک‌سازی

ادغام یا حذف سازمان‌ها وشرکت‌های موازی‌کار در شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت


حامد فوقانی/ خبرنگار
جلسه دیروز شورای شهر تهران تحث تأثیر دستور جلسه‌ای درباره شرط داشتن سابقه کار برای استخدام رسمی و عضویت در هیأت مدیره سازمان‌های تابعه شهرداری قرار گرفت؛ هنگامی که سیدحسن رسولی به‌دلیل فرصت نیافتن برای اظهارنظر مجدد، قصد ترک جلسه را داشت و محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورا با وساطت، قضیه را روشن و حل و فصل کرد.
به گزارش همشهری، مهم‌ترین موضوع یکصد و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران به بررسی موارد اصلاحیه اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران اختصاص داشت.

رسولی، رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورا به همین منظور مواردی را در باب این موضوع مطرح کرد. او گفت: «وزیر کشور به‌صورت قانونی حق دارد نسبت به اساسنامه سازمان و شرکت‌های تابع شهرداری ورود کند و حق اظهارنظر داشته باشد. معاون وزیر کشور نقطه‌نظر وزارت کشور را خطاب به آقای شهردار ارسال کرده و از ایشان خواسته‌اند این اصلاحات در اساسنامه لحاظ شود البته برداشت من این است که این اقدام سهوی بوده زیرا شورای شهر مرجع تصویب و رسیدگی اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران است.» به گفته او بیش از دوسوم ظرفیت شهرداری تهران در ۴۳ سازمان و شرکت نهفته است.

از ابتدای شورای پنجم انضباط بخشی مالی و اداری به سازمان و شرکت‌های شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت و نخستین قدم در جهت همسان‌سازی رسیدن به اساسنامه تیپ بود. در مرحله دوم براساس مصوبه شورا تمام ۴۳ سازمان و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران براساس اساسنامه تیپ از حیث مأموریت‌ و وظایف‌ها مورد ممیزی قرار خواهند گرفت و تصمیم‌گیری خواهد شد. اینطور که رسولی دیروز اعلام کرد طبق مصوبه، سازمان‌ها‌ و شرکت‌هایی که کار موازی انجام می‌دهند، باید ادغام شوند و سازمان‌ها و شرکت‌هایی که اساساً حوزه فعالیت آنها خارج از ماده ۵۵ قانون شهرداری است، باید حذف شوند. به اعتقاد او این رویکرد، علاوه بر سازماندهی به کوچک‌سازی شهرداری نیز منجر خواهد شد. حال طبق تصمیم شورای شهر، شهرداری تهران 2ماه فرصت دارد تا برای ادغام یا حذف سازمان‌ها و شرکت‌هایی که کار موازی انجام می‌دهند، اقدام کند. در عین حال محسن هاشمی در پایان جلسه اعلام کرد پیشنهاداتی برای کوچک‌سازی شهرداری به آنها رسیده اما هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید