• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61579
+
-

پرسپولیس- استقلال داربی ایتالیا؟

پرسپولیس- استقلال داربی ایتالیا؟

بعد از جدایی قطعی برانکو از پرسپولیس، مسئولان باشگاه خیلی زود سراغ یحیی گل‌محمدی رفتند اما در نهایت با مخالفت مدیران باشگاه پدیده نتوانستند این مربی را سرخپوش کنند. در این میان حتی سفر فوری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به مشهد و دیدار حضوری با مدیران پدیده هم سودی نداشت تا در نهایت مسئولان باشگاه پرسپولیس با ناامید شدن از حضور یحیی برای جانشینی برانکو تصمیم به انتخاب یک گزینه خارجی بگیرند.
مسئولان باشگاه پرسپولیس بعد از بررسی روی گزینه‌های پیشنهادی در نهایت روی 6نفر متمرکز شدند و مذاکرات خود را با آنها آغاز کردند. الکساندر نوری، سرمربی ایرانی سابق وردربرمن، ماسیمو کاره‌را، جیانی دی‌بیاسی و والتر زنگا، 3مربی سرشناس‌ ایتالیایی، کرونوسلاو یورچیچ کروات و روجریو میکال، سرمربی سابق تیم امید برزیل 6نفری هستند که به‌عنوان گزینه‌های نهایی باشگاه پرسپولیس انتخاب شده‌اند و قرار است تا پایان هفته یک نفر از میان این نفرات از سوی باشگاه پرسپولیس انتخاب شود. در این میان به‌نظر می‌رسد الکساندر نوری شانس بیشتری نسبت به سایر رقبا داشته باشد. نوری بعد از درخشش با وردربرمن حالا می‌تواند گزینه‌ای بسیار جذاب برای سرخپوشان باشد؛ این در حالی است که از روز گذشته رسانه‌های مختلف جهان از گزینه‌های دیگری هم به‌عنوان جانشین برانکو نام برده‌اند.
  اسپورت اکسپرس: کاره‌را گزینه جدی پرسپولیس
روزنامه ورزشی اسپرت اکسپرس روز گذشته در گزارشی کوتاه نوشت: پرسپولیس در تب و تاب انتخاب جانشین برای سرمربی کروات چند سال اخیر خود است که به تیم الاهلی عربستان رفت. این نشریه از ماسیمو کاره‌را، مربی 55ساله ایتالیایی به‌عنوان یک گزینه جدی نام برد. این چهره در دوران فعالیتش به‌عنوان بازیکن در تیم‌های پسکارا، باری، یوونتوس، آتلانتا، ناپولی و ترویسو بازی کرد. کاره‌را یک بازی ملی برای ایتالیا انجام داده و در یوونتوس و تیم ملی ایتالیا دستیار آنتونیو کونته بوده است. او همچنین به‌عنوان سرمربی در تیم اسپارتاک مسکوی روسیه هم حضور داشته است.
  توتو میرکاتو: تماس پرسپولیس با دی‌بیاسی
همچنین سایت توتو میرکاتوی ایتالیا خبر داد که باشگاه پرسپولیس به‌دنبال جیانی دی‌بیاسی، سرمربی سابق تیم ملی آلبانی است. به ادعای این سایت از سوی مسئولان باشگاه ایرانی تماس‌هایی با دی‌بیاسی گرفته شده است. این سرمربی 63ساله در دوران مربیگری خود هدایت تیم‌هایی چون ویچنزا، اسپال، برشیا، تورینو و اودینزه در سریA و همچنین لوانته و آلاوس در فوتبال اسپانیا را بر عهده داشته و آخرین تجربه سرمربیگری وی نیز در آلاوس بوده است. وی در عرصه ملی نیز هدایت آلبانی را بر عهده داشت. نکته اینجاست که دی‌بیاسی در 2سال اخیر بیکار بوده و هدایت هیچ تیمی را بر عهده نداشته است.
  تهدید کاره‌را؛ به ایران نیا!
با توجه به پیشرفت مذاکرات و تصمیمات مسئولان باشگاه پرسپولیس به‌نظر می‌رسد الکساندر نوری و ماسیمو کاره‌را از شانس بیشتری نسبت به سایر مربیان برخوردار باشند. اما جوانی و کم‌تجربگی الکس نوری، مدیران پرسپولیس را در مورد این مربی ایرانی‌الاصل کمی به تردید انداخته است. درباره ماسیمو کاره‌را نیز نکته جالب هجوم همه‌جانبه هواداران ایرانی به صفحه شخصی اوست که باعث شده همان اتفاقی که برای استراماچونی رخ داد برای این مربی ایتالیایی هم رخ بدهد. جمع زیادی از هواداران ایرانی با حضور در صفحه شخصی کاره‌را، همسر این مربی ایتالیایی را تهدید کرده و با الفاظ بدی او و خانواده‌اش را مورد خطاب قرار داده‌اند. این کاربران درباره ایران اطلاعات اشتباهی به کاره‌را داده‌اند تا شاید این مربی ایتالیایی برای حضور در فوتبال ایران دچار تردید شود؛ اتفاقی که برای استراماچونی هم عینا رخ داده بود. با تمامی این اوصاف پرسپولیسی‌ها قصد دارند در فرصت کوتاه باقیمانده و به شکل اورژانسی سرمربی جدید خود را انتخاب کنند تا با حضور در ایران تمرینات آماده‌سازی این تیم را زیرنظر بگیرد. تمرینات پرسپولیس از چهارشنبه همین هفته (پنجم تیرماه) زیرنظر کریم باقری آغاز می‌شود تا سرمربی جدید خودش را به تهران برساند.

این خبر را به اشتراک بگذارید