• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61478
+
-

افتتاح همزمان ۸۰ پروژه‌ کشاورزی در تنکابن

اجتماعی
افتتاح همزمان ۸۰ پروژه‌ کشاورزی در تنکابن

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افتتاح همزمان ۸۰ پروژه‌ بخش کشاورزی با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان تنکابن آغاز شد.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاحیه این پروژه‌ها در واحد ۳۵ هزار قطعه‌ای پرورش مرغ مادر گوشتی بخش خرم‌آباد تنکابن با حضور مسئولان استانی و شهرستان از جمله «علیرضا رفیعی‌پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور، «مرتضی رضایی» معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی، «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران، «عزیزالله شهیدی‌فر» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران و برخی معاونان استاندار، مدیران کل و «سید امیر حسینی‌جو» فرماندار ویژه شهرستان تنکابن و مسئولان محلی برگزار شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران در این آیین گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان افتتاح شد و برای ۲ هزار و ۳۴۰ نفر شغل ایجاد شده است.

«عزیزالله شهیدی‌فر» افزود: از این۸۰ پروژه‌ تعداد ۵۹ پروژه مربوط به بخش آب و خاک، ۶ پروژه مربوط به دام و طیور، 7 پروژه مربوط به زراعی و باغی، یک پروژه شیلاتی و 7 پروژه مربوط به صنایع تبدیلی بوده است.

وی ادامه داد: با افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی ۱۴۷ روستا و 8 هزار و ۴۹۵ خانوار روستایی از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی مازندران در سال گذشته گفت: پارسال ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف صادر شد.

این مسئول افزود: با بهره‌برداری از پروژه مرکز مادر گوشتی میزان تولید بخش طیور مازندران ۱۵ هزار تن افزایش می‌یابد.

همزمان با افتتاح متمرکز این پروژه‌های استانی پروژه ۳۵ هزار قطعه‌ای پرورش مرغ تنکابن هم افتتاح شد.
 برای ساخت این مجتمع که ساخت آن از سال ۹۴ آغاز شده بود، 5/6 میلیارد تومان هزینه شد. 

۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات بانکی و 2 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با استفاده از آورده شخصی بود. با افتتاح این پروژه برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید