• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61474
+
-

سرنوشت 1400 کودک بازمانده از تحصیل در مازندران مشخص شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران خواستار مشخص شدن سرنوشت 1400 کودک بازمانده از تحصیل استان شد.

به گزارش ایرنا «حسین حسن‌نژاد» در جلسه تخصصی امور بانوان و خانواده استان از دستگاه متولی خواست تا از توان تشکل‌های مردم‌نهاد در این زمینه بهره بگیرد و تکلیف را مشخص کند.

وی با تاکید بر این‌که آموزش و پرورش هم در این زمینه تکلیف دارد، گفت: باید به مسائل کودکان بیشتر از گذشته توجه کرد و ضروری است در زمینه آموزشی هم نیاز جامعه مورد توجه قرار بگیرد. 

معاون استاندار مازندران با تاکید بر این‌که خانواده‌ها باید اشراف جدی به نیازهای کودکان داشته باشند، بیان کرد: در آموزش به کودکان باید قدرت تجزیه و تحلیل آنها را هم مورد توجه قرار دهیم.

حسن‌نژاد با اشاره به این‌که نکات آموزشی بسیاری به کودکان آموزش داده می‌شود، افزود: متاسفانه در کنار این حجم از مطالب آموزشی، دغدغه آموزش مهارت‌های اجتماعی را نداریم و دقت ما نسبت به نیازهای کودکان زیاد نیست.

این مسئول بر ضرورت همگرایی و تعامل دستگاه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی باهم تاکید کرد و گفت: شناخت دستگاه‌ها نسبت به یکدیگر محدود است و برای هر مساله‌ای در استان، چند دستگاه مسئول هستند.

 البته این موضوع نوعی موازی‌کاری است و به دلیل آگاه نبودن از وظایف یکدیگر، بخشی از امور انجام نشده باقی می‌ماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران افزود: اشراف نسبت به وظایف دستگاه‌ها، بخشی از کمبودها را جبران می‌کند.

وی افزود: نیازمند تغییر رویکرد فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی درباره کودکان هستیم و آموزش و پرورش و خانواده‌ها در این زمینه نقش زیادی دارند. 

 «اسفندیار نظری»، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران هم پیش از این از ازدواج زودهنگام دختران به ویژه در مناطق روستایی و کوهستانی، مخالفت والدین و همسران برای ادامه تحصیل، مهاجرت، نداشتن توان مالی برای ادامه تحصیل، داشتن معلولیت جسمی و ذهنی و همچنین فعالیت به عنوان کودک کار را به عنوان دلایل بازماندن بخشی از کودکان از ادامه تحصیل عنوان کرده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید