• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61449
+
-

ضرورت شفافیت در نحوه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

رئیس شورای شهر گرگان با اشاره به برخی ابهامات در طرح‌های عمران شهری گفت: نحوه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی و گردشگری نیازمند شفافیت بیشتر است.

به گزارش ایرنا «علی‌اصغر یوسفی» در جلسه شورای شهر گرگان افزود: تعدادی از لوایح مربوط به سرمایه‌گذاری از سوی شهرداری دارای نقص و ابهام است، به عنوان نمونه جزئیات قرارداد چند 10 میلیاردی با سرمایه‌گذار مربوطه برای ساخت بازارهای سنتی علی‌رغم گذشت یک ماه از مکاتبه شورای شهر هنوز واصل نشده است.

وی اظهار کرد: هرچند جذب سرمایه‌گذار برای گرگان مهم است، اما نباید چگونگی جذب سرمایه‌گذار گنگ و مبهم باشد. 

یوسفی بیان کرد: در جذب سرمایه‌گذار حتما باید شیوه‌نامه-جذب سرمایه‌گذار-مدنظر شهرداری گرگان قرار گیرد.

این مسئول از اقدام شهرداری گرگان در بهره‌برداری دوباره از یک پروژه در حوزه ورزش انتقاد کرد و گفت: ضرورتی ندارد از یک پروژه که نیمه‌شعبان به عنوان یکی از پروژه‌های متمرکز شهری افتتاح شد، دوباره بهره‌برداری شود.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر گرگان در این جلسه میزان هزینه‌کردها در افتتاح پروژه‌های شهری مانند آبشار صخره‌ای ناهارخوران را مبهم و غیر شفاف دانست و از بهره‌برداری ناکافی از امکانات و تاسیسات در اختیار شهرداری گرگان برای خدمات‌رسانی بهینه در شهر انتقاد کرد.

«حسین ربیعی» گفت: چرا باید فرهنگسرای گرگان و واحدهای پذیرایی ناهارخوران بدون استفاده باقی بمانند، در حالی که هزینه‌های زیادی برای ساخت آنها از جیب مردم خرج شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید