• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61441
+
-

طرح تابستانی پلیس راه زنجان آغاز شد

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: به منظور امنیت انتظامی و ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی و تلفات در جاده‌های ارتباطی استان، طرح تابستانی پلیس راه زنجان از روز جمعه (۳۱ خرداد) در جاده‌های این استان به مرحله اجرا درآمد. 

سرهنگ محمدعلی عظیمی در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: در این طرح که تا پایان شهریور امسال ادامه خواهد یافت 4 تیم نامحسوس و ۷۵ تیم گشت پلیس راه به‌صورت محسوس همه مسیرهای ارتباطی این استان به‌ویژه جاده‌های اصلی و فرعی پرتردد را با دقت و حساسیت بیشتری رصد خواهند کرد. 

وی با بیان این‌که طرح تابستانی پلیس راه استان زنجان با بهره‌گیری حداکثری از امکانات، تجهیزات و ماموران به صورت محسوس و نامحسوس اجرا می‌شود، افزود: در اجرای هرچه بهتر این طرح سازمان‌های مرتبط از جمله اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌ها، جمعیت هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی زنجان همکاری می‌کنند. 

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان توضیح داد: طی اجرای طرح، پلیس راه این استان از رانندگان مشکوک تست الکل و اعتیاد می‌گیرد و اتوبوس‌های مسافربری نیز به‌صورت نامحسوس تحت کنترل قرار خواهند گرفت. عظیمی گفت: خودروهایی که ۲ تخلف هم‌زمان انجام دهند از سوی عوامل پلیس راه به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهند شد. کنترل هرچه بیشتر موتورسیکلت‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است و از واحدهای کمکی پلیس و پاسگاه‌های انتظامی نیز استفاده خواهد شد. 

وی یادآور شد: اکثر تصادفات جاده‌ای این استان در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها اتفاق می‌افتد که به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است. به رانندگان توصیه می‌شود برای حفظ جان خود و سرنشینان در چنین مواقعی خودرو را در محل امن و ایمن متوقف کنند و پس از استراحت کافی به مسیر ادامه دهند. 

این مسئول با تأکید بر این‌که رانندگان باید از هرگونه عجله و شتاب در رسیدن به مقصد خودداری کنند، افزود: رانندگان وسایل نقلیه یقین بدانند که پلیس راه زنجان با تخلفات حادثه‌ساز اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز و انجام حرکات مارپیچ به جد و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید