• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61118
+
-

عقرب‌گزیدگی ۱۲۰ نفر در بشاگرد

رئیس بیمارستان سردشت بشاگرد گفت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ۱۲۰ نفر بر اثر عقرب‌گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی بشاگرد مراجعه کرده‌اند. 

به گزارش ایسنا «علی زارعی» با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ۱۲۰ نفر بر اثر عقرب‌گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند و یک نفر نیز بر اثر عقرب‌گزیدگی جان باخته است. 

وی با اشاره به این‌که بیشتر عقرب‌گزیدگی‌ها مربوط به بانوان است، تصریح کرد: علت جان باختن فرد عقرب‌گزیده مراجعه دیرهنگام، سخت‌گذر بودن جاده‌ها و باور به درمان‌های سنتی است. 

رئیس بیمارستان سردشت بشاگرد با بیان این‌که سال گذشته نیز یک نفر بر اثر عقرب‌گزیدگی در بشاگرد جان باخت، اضافه کرد: مردم باید توجه داشته باشند از درمان فرد عقرب‌گزیده به شیوه‌های سنتی پرهیز کنند. 

زارعی با اشاره به این‌که پارسال ۵۶۰ نفر بر اثر عقرب‌گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی بشاگرد مراجعه کردند، خاطرنشان کرد: روزانه ۵ تا ۷ نفر به علت عقرب‌گزیدگی به بیمارستان سردشت مراجعه می‌کنند. 

وی با بیان این‌که بیشتر افراد عقرب‌گزیده درمان می‌شوند و شمار اندکی به بیمارستان‌های استان اعزام می‌شوند، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی بشاگرد عقرب‌گزیدگی بیشتر در نیمه نخست سال است.

این خبر را به اشتراک بگذارید