• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61113
+
-

تحصیل زیر سقف‌های ناایمن

آموزش
تحصیل زیر سقف‌های ناایمن

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت 5500 مدرسه دولتی و 977 مدرسه غیرانتفاعی در استان کرمان گفت: 71 مدرسه و فضای آموزشی از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تخریبی اعلام شده است و مجبور هستیم در سال تحصیلی جدید در تعدادی از مدارس نوبت دوم ایجاد یا مدارس را تجمیع یا جا‌به‌جا کنیم. 

 به گزارش ایسنا «احمد اسکندری‌نسب» افزود: تلاش می‌شود نرخ هزینه فوق‌برنامه مدارس هیات امنایی متناسب با شرایط اقتصادی خانواده‌ها در شهرستان‌های مختلف حداکثر تا سقف مصوب در شورای آموزش و پرورش استان تعیین شود. 

اسکندری‌نسب گفت: مدارس هیات امنایی برای جذب مشارکت‌های مردمی و برای کیفیت‌بخشی ایجاد شده‌اند و تمامی وجوهات دریافتی توسط هیات امنا در زمینه آموزشی و پرورشی هزینه می‌شود. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نرخ مدارس هیات امنایی در سال گذشته 10 درصد رشد داشته است و در مقطع ابتدایی به 330 هزار تومان، در متوسطه اول 385 هزار تومان و متوسطه دوم به 550 هزار تومان رسیده بود. 
وی با اشاره به این‌که سال تحصیلی ۹۸ - ۹۷ به خوبی به پایان رسیده و در حال برنامه‌‌ریزی برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های مهر 98 هستیم، تاکید کرد: ستاد ثبت‌نام در تمامی مناطق آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در زمان ثبت‌نام به جز پول کتاب، بیمه، سرویس دانش‌آموزی و لباس فرم، دریافتی دیگری انجام نخواهد شد و هزینه کلاس‌های فوق‌برنامه در طول سال تحصیلی از والدین دریافت می‌شود. 

اسکندری‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در شهر کرمان به دلیل مهاجرپذیری، تراکم جمعیت دانش‌آموزی در برخی مدارس به 48 دانش‌آموز در هر کلاس می‌رسد که میانگین استاندارد آن 23 نفر است و نیاز به کمک خیران در مدرسه‌سازی داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید