• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 61100
+
-

‌توسعه گردشگری در کردستان با ‌کمک ژاپنی‌ها

 مشاوران آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در دومین سفر خود به کردستان اقدامات اولیه برای کمک به توسعه گردشگری کردستان را آغاز کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان به ایرنا گفت: هدف جایکا تدوین مطالعه‌های امکان‌سنجی توسعه گردشگری شمال غرب کشور و اجرای این مطالعه‌ها و طرح‌های مرتبط است.

«سید محسن علوی» با بیان این‌که مشاوران آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در ۲ مرحله سفر به استان، ظرفیت‌های گردشگری، هتل‌ها و آمارها را بررسی کردند، افزود: پروژه‌های مطالعاتی جایکا ۲ تا 3 سال طول می‌کشد و این آژانس آمادگی کمک به طرح‌های گردشگری و ارائه تسهیلات به این طرح‌ها را دارد.

علوی با بیان این‌که مشاوران این آژانس در بازدیدهای میدانی از غار کرفتو، دریاچه زریوار و روستاهای اطراف آن، قلعه لک‌لک‌ها، سایت پرنده‌نگری زریوار، اقامتگاه بوم‌گردی نشار، هورامان و هوارها دیدن کردند، ادامه داد: مشاوران جایکا در جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار و بخش خصوصی هم حضور پیدا کردند.

وی هدف جایکا را ایجاد شغل، کمک به معیشت و زندگی در مناطق کمتر توسعه‌یافته با نگاه به محیط‌زیست دانست و گفت:‌ استان‌های قزوین، اردبیل، زنجان، آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان ‌غربی در این طرح حضور داشتند که کردستان هم به‌تازگی به آن افزوده شد. جایکا نام یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینه توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید