• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 61093
+
-

طلای دست‌دوم عامل رکود کارگاه‌های طلاسازی

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه با اشاره به این‌که منشأ 95 درصد طلاهای دست‌دوم موجود در بازار مشخص نیست، گفت: عرضه طلای دست‌دوم عامل اصلی رکود کارگاه‌های طلاسازی است. 
به گزارش ایسنا «محمدسعید جعفری» خرید و فروش طلای دست‌دوم را یکی از مهم‌ترین معضلات بازار طلا دانست و اظهار کرد: فروش طلای دست‌دوم در زرگری‌ها تخلف است، اما برخی از واحدها این تخلف را انجام می‌دهند. وی ادامه داد: این واحدها با درج عنوان «طلای بدون اجرت موجود است» طلای دست‌دوم عرضه می‌کنند و باعث اخلال در بازار می‌شوند.  

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه با بیان این‌که طی 2 سال گذشته چند واحد عرضه طلای دست‌دوم پلمب شده است، تاکید کرد: بازرسان اتحادیه مدام سراغ واحدهای متخلف می‌روند و به آنها تذکر می‌دهند.  جعفری درباره پیامدهای عرضه طلای دست‌دوم نیز یادآور شد: عرضه این طلا چرخه گردش طلا را مختل می‌کند و باعث رکود کارگاه‌های تولید طلا خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر عرضه‌کنندگان طلای دست‌دوم در حق زرگری‌های قانونمند که طلای نو می‌فروشند نیز اجحاف می‌کنند.  رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه با بیان این‌که منشأ 90 تا 95 درصد طلاهای دست‌دوم موجود در بازار مشخص نیست، اضافه کرد: گاهی این طلاها سرقتی هستند یا عیار پایینی دارند.  

جعفری گفت: برخی از واحدهایی که چنین طلاهایی عرضه می‌کنند ممکن است فعالیت کوتاه‌مدت داشته باشند و بعد از مدتی که فرد بخواهد تخلف آنها از بعد عرضه طلای عیار پایین و... را پیگیری کند، دیگر آن مغازه وجود ندارد.  وی معتقد است در بسیاری از موارد خریداران طلای دست‌دوم به خاطر مقداری ارزان‌تر، ضرر زیادی می‌کنند که گاهی در هیچ مرجعی هم قابل پیگیری نیست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید