• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 61085
+
-

واژگونی ۱۰ تانکر نفت در3 ماه

حوادث
واژگونی ۱۰ تانکر نفت در3 ماه

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست کردستان گفت: در 3 ماه اول امسال ۱۰ تانکر حامل مواد شیمیایی و مشتقات نفتی در محورهای مواصلاتی این استان واژگون شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. «اقبال حمیدی» با بیان این‌که ظرفیت تانکرهای حامل مواد سوختی بستگی به نوع آنها از ۲۴ هزار تا ۲۷ هزار لیتر است، به ایرنا اعلام کرد: سال گذشته در این مدت 8 تانکر حامل مواد سوختی واژگون شده بود.

وی با بیان این‌که آخرین واژگونی امسال در این استان مربوط به تانکری با ظرفیت ۲۷ هزار لیتر مازوت طی چند روز پیش و در محور سنندج- مریوان حوالی روستای برقرو بوده است، اظهار کرد:‌ اگر تانکر وابسته به شرکت نفت باشد مجهز به پمپ‌هایی است که می‌تواند میزان سوخت ریخته شده را به داخل تانکر دیگری پمپاژ کنند. 

تانکرهایی که متعلق به شرکت نفت نباشد، فاقد این تجهیزات هستند و به همین دلیل تنها راهکار ایجاد سد و مانع خاکی است تا سوخت ریخته شده جذب خاک و سپس این خاک به جایگاه دفن زباله انتقال داده ‌شود. به گفته حمیدی، در واژگونی تانکر سوخت نزدیک روستای برقرو مریوان محتویات این تانکر که مازوت بود پس از طی ۲۰۰، ۳۰۰ متر وارد رودخانه منتهی به رودخانه سیروان شد. 

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست کردستان با بیان این‌که ۶۰ درصد تانکرهای واژگون شده در سال جاری مربوط به محور سنندج - مریوان بوده است، ادامه داد: هنوز زیرساخت تردد ترانزیت در جاده‌های استان تعریف نشده است، اما همچنان شاهد تردد تانکرهای ترانزیتی در محورهای استان هستیم. تصمیم‌هایی درباره ممانعت از تردد تانکرهای ترانزیتی حامل سوخت از کردستان اتخاذ شد و قرار بود محل تردد از خاک عراق به مرز پرویزخان در کرمانشاه انتقال داده شود که هنوز اجرایی نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید