• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60945
+
-

افتتاح فاز نخست برج هنر ایلام در شهریور ماه

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ایلام بیان کرد: تسریع و تکمیل نخستین مرکز فرهنگی - هنری انقلاب اسلامی با عنوان «برج هنر اسلامی» در استان نیازمند اختصاص ردیف اعتبار ملی است. «محمدعلی قاسمی» به ایرنا گفت: عملیات اجرایی ساخت این مجموعه سال ۹۶ در زمینی به مساحت 1۵۵۷ متر‌ مربع در شهر ایلام آغاز شد. ۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی مرحله نخست آن اختصاص یافت.

وی با بیان این‌که از این مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی و ۱۷ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارهای ملی بازآفرینی بافت‌های فرسوده با مشارکت حوزه عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی تامین شده است، افزود: فاز نخست این مجموعه شهریورماه امسال به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که ایلام با ضعف زیرساخت‌های فرهنگی و هنری مواجه است و نیز بر اساس خواسته‌های جامعه هنرمندان از استاندار ایلام، به منظور تسریع پیشرفت فیزیکی و بهره‌برداری از این طرح، امسال نیز از سوی استاندار ایلام بین ۳۰ تا ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات فاز دوم این مجموعه پیش‌بینی شده است.

قاسمی با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهوری به استان ایلام گفت: برای تجهیز این مجموعه به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم در این سفر با رایزنی مسئولان از محل منابع ملی تامین شود. وی برج هنر اسلامی را به عنوان خواسته جامعه هنری و فرهنگی استان یکی از نیازهای مهم و از مراکز تاثیرگذار در شهر ایلام عنوان کرد و ادامه داد: این مجموعه چندمنظوره در 8 طبقه جنب پارک ملت در خیابان ربابه کمالی‌شهر ایلام ساخته می‌شود تا زمینه دسترسی آسان عموم مردم به خدمات آن فراهم باشد.

به گفته رئیس حوزه هنری ایلام، این مرکز فرهنگی دارای سالن سینما، کتابخانه، نگارخانه برای برپایی نمایشگاه‌ها، سالن اجرای موسیقی، مرکز عرضه، تولید و فروش آثار هنری و سالن اجتماعات با ظرفیت ۵۳۰ نفر برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری است. وی گفت: دولت تدبیر و امید نخستین دولتی است که یک مرکز فرهنگی - هنری را در ایلام با تمام ویژگی‌های یک مکان مناسب احداث می‌کند که دستاورد مهمی در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی برای این استان خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید