• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60850
+
-

کارت زرد استاندار خوزستان به شهرداران

شریعتی: شهردارانی که در لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز شهرهایشان عملکرد ضعیفی داشته باشند، عزل می‌شوند

استاندار خوزستان از عزل شهردارانی خبر داد که عملکرد پایینی در لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز شهرهایشان دارند. به گزارش ایسنا، «غلامرضا شریعتی» با اشاره به وضعیت نامناسب لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز شهرها اظهار کرد: اگر در گزارش جلسه آینده شورای سلامت درصد مطلوبیت لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز در هر یک شهر پایین باشد، شهردار آن شهر عزل می‌شود زیرا وضعیت کنونی قابل‌ قبول نیست. 

وی افزود: این اقدامات باید در تقویم شهرداری‌ها قرار بگیرد و به صورت مداوم در دستور کار آنها باشد. این‌که در یک بازه زمانی کار انجام و سپس متوقف شود، قابل ‌قبول نیست و شهرداران و فرمانداران باید این اقدامات را در برنامه‌های خود قرار دهند. استاندار با اشاره به وضعیت نامناسب جوی‌های شهر کارون گفت: وضعیت در شهرستان کارون بسیار بد شده است. شهردار باید وظیفه خود را در خصوص لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز انجام دهد و از مداخله اعضای شورا در کار شهردار جلوگیری شود. 


وضعیت آب در اهواز خوب نیست 

شریعتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت نامطلوب آب شرب در اهواز اشاره کرد و گفت: امسال وضعیت آب در اهواز خوب نیست و شاهد کاهش فشار یا قطع آب برای مدتی طولانی در برخی نقاط اهواز هستیم.وی با بیان این‌که امسال وضعیت آب در خوزستان - به جز اهواز - بهتر شده اما مطلوب نیست، ادامه داد: زمانی که فشار آب در لوله‌ها پایین بیاید، احتمال تلاقی آب و فاضلاب و بروز مشکلات گوناگون وجود دارد. این مقام مسئول گفت: این‌که عنوان می‌شود انشعابات غیرمجاز در اهواز زیاد است و موجب بروز مشکلاتی در وضعیت آب شده، درست است زیرا انشعابات غیرمجاز قدرت مدیریت را کاهش می‌دهد.

وی افزود: به همین دلیل در شورای تامین مصوب کردیم که انشعابات با هزینه پایین در اختیار مردم قرار بگیرد تا مردم از آب بهداشتی برخوردار شوند و ما هم بتوانیم مصرف آن را مدیریت کنیم.  شریعتی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب اهواز باید آب بهداشتی و سالم را تامین کند و این مساله نباید بهانه‌ای برای شانه خالی کردن از تامین این آب باشد.  استاندار با بیان این‌که وضعیت آب به‌ویژه در شرق اهواز نامناسب است، گفت: وضعیت آب در شرق اهواز سال گذشته کمی بهبود یافت اما چون اقدامات لازم از آن زمان تاکنون انجام نشده است، الان باز شاهد وضعیت نامطلوب آب این منطقه هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید