• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60903
+
-

رشد ۱۲۰ درصدی برداشت کلزا در کوهدشت

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت از پیش‌بینی رشد ۱۲۰ درصدی برداشت کلزا از مزارع این شهرستان در مقایسه با سال گذشته خبر داد.به گزارش مهر «فرجعلی امیری» گفت: در سال زراعی جاری ۷۷ تن دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان برداشت خواهد شد که نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۱۰۵ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان زیر کشت کلزا قرار گرفت که بارندگی‌های مناسب سبب افزایش تولید این محصول شد.
این مسئول بیان کرد: جهاد کشاورزی با تخصیص یارانه کلزا، پوشش بیمه‌ای این محصول و خرید تضمینی شرایط مطلوبی را برای کشت کلزا ایجاد کرده است.به گفته امیری، در سال زراعی جاری ۲۴ بهره‌بردار در شهرستان کوهدشت در کشت کلزا مشارکت داشته‌اند.

وی گفت: محصول تولیدی دانه روغنی کلزا در شهرستان کوهدشت با قیمت هر کیلوگرم ۳۴ هزار ریال از کشاورزان خریداری و برای استحصال روغن به شهرستان خرم‌آباد منتقل می‌شود.رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت با بیان این‌که اصلاح خاک، کنترل علف‌های هرز و افزایش عملکرد در کشت بعدی برخی از مزایای کشت دانه روغنی کلزا هستند، ادامه داد: روغن کلزا جزو بهترین روغن‌های خوراکی محسوب می‌شود و هدف از کشت این گیاه تامین روغن مصرفی کشور است. کنجاله آن نیز برای تغذیه دام مصرف می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :