• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60944
+
-

معابر ایلام با معلولان مهربان نیست

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان این‌که بیش از ۱۲ هزار معلول، ۱۲ هزار جانباز و حدود ۵۰ هزار سالمند در این استان زندگی می‌کنند، گفت: از مجموع 76 دستگاه اجرایی فعال در استان فقط 16 دستگاه به مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌های اداری برای افراد معلول و ناتوان توجه کرده و عملکرد مثبت و قابل‌قبولی داشته‌اند.

به گزارش ایسنا «زهرا همتی» در نشست کارگروه مناسب‌سازی اماکن عمومی و شورای سالمندان، با تاکید بر ضرورت مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای افراد ناتوان، اظهار کرد: تحقق کامل مناسب‌سازی در اماکن عمومی و ادارات نیازمند عزم جدی‌تر دستگاه‌هاست. مدیران برای تغییر محسوس‌تر در این زمینه باید مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: از رسانه ‌ملی می‌خواهیم که مستندی با موضوع فضاهای عمومی مناسب‌سازی‌نشده‌ ایلام تهیه  کند. معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: حضور بدون مانع در جامعه یکی از نیازهای مهم توانخواهان، سالمندان و جانبازان است. لازم است دستگاه‌هایی که شمار مراجعان آنها بالاست، به صورت جدی‌تر در این زمینه اقدام کنند. امسال حداقل ۲۰ اداره باید در زمینه مناسب‌سازی اقدام لازم را انجام دهند.

«احمد کرمی» تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف اجرایی استان به منظور تامین نیازهای افراد ناتوان برای سهولت تردد باید یک درصد اعتبارهای عمرانی خود را به مناسب‌سازی اختصاص دهند و فرمانداران نیز در توزیع اعتبارات امسال به مناسب‌سازی فضاهای عمومی و دولتی توجه ویژه داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید