• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60924
+
-

ایلام میزبان 5 شهید گمنام

پیکرهای ۵ شهید گمنام، هفتم تیرماه از طریق فرودگاه ایلام وارد استان می‌شود

پروژه
ایلام میزبان 5 شهید گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام اظهار کرد: این استان روز 7 تیرماه میزبان پیکر پاک ۵ شهید گمنام دوران 8 سال دفاع مقدس خواهد بود. «محمدرضا شرف‌بیانی» به ایرنا گفت: پیکرهای پاک این ۵ شهید گمنام روز جمعه ۷ تیرماه از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان می‌شود.

وی افزود: آیین استقبال از شهدای گمنام با حضور مسئولان، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران صبح روز جمعه هفتم تیرماه در فرودگاه شهدای ایلام برگزار می‌شود. شرف‌بیانی همچنین از برگزاری نشست‌های هماهنگی برای برگزاری باشکوه آیین تشیع پیکر پاک این شهدا خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده، پیکر پاک یک شهید در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، یک شهید در شهر میمه زرین‌آباد، یک شهید در شهر مهر شهرستان ملکشاهی و یک شهید در سه‌راه جندالله دفن خواهد شد.

به گفته وی، آیین تشییع پیکر پاک این شهدا ۹ تیرماه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد. وی با بیان این‌که یادمان‌های شهدای گمنام در نقاط مختلف استان به خواست مردم نصب می‌شود، افزود: یادمان‌های شهدای گمنام نقاط ثقلی برای معنویت جوانان و نوجوانان استان ایلام هستند. برگزاری آیین‌های تشییع، تدفین و ساخت یادمان‌های شهدا یک فضای معنوی در شهرستان‌های استان ایجاد می‌کند.شرف‌بیانی با اشاره به این‌که برای این ۵ شهید گمنام در محل تدفین یادمان ساخته می‌شود، افزود: در حال حاضر ۳۱ یادمان شهدای گمنام در استان ایلام وجود دارد که تعداد آنها با حضور پیکر پاک این ۵ شهید گمنام، به ۳۶ یادمان افزایش خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید