• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60906
+
-

آب برای کشت تابستانه خوزستان موجود است

مدیر دفتر برنامه‌‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: به لحاظ تامین آب در تابستان پیش رو مشکلی وجود ندارد و در تمام حوضه‌های آبی استان رهاسازی آب متناسب با نیازهای معمول انجام می‌شود.
«داریوش بهارلویی» در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که رعایت الگوی کشت و اصلاح آن متناسب با شرایط اقلیمی خوزستان همیشه مورد تاکید همه متخصصان فن است و سازمان آب و برق خوزستان نیز چنین نظری دارد، اظهار کرد: تامین آب به معنای عدم رعایت الگوی کشت و اصلاح آن نیست.
وی افزود: آنچه توسط سازمان آب و برق در خصوص تابستان سال جاری اعلام شده، عدم محدودیت خاص در برداشت رودخانه‌ها و کشت متناسب با ظرفیت کانال‌های انتقال و توزیع آب در شبکه‌های کشاورزی است.بهارلویی بیان کرد: این تصمیم فقط مربوط به تابستان امسال بوده و به منظور جبران بخشی از خسارات و افزایش توان اقتصادی مناطق درگیر سیل و کشاورزان گرفته شده است. اما نباید مصرف بی‌رویه آب، برداشت غیرمجاز یا توسعه کشت‌های پرمصرف را در استان انجام داد.
وی ادامه داد: وقوع سیل فروردین‌ماه نباید بهانه‌ای برای اقدام بی‌ضابطه و بی‌توجهی به همه جوانب در مصرف آب شود.
مدیر دفتر برنامه‌‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: در سیاست‌های بهره‌برداری آب هیچ‌گاه بحث ممنوعیت و محدودیت مطرح نبوده، بلکه هدف‌گذاری بر مبنای استفاده صحیح و اصولی آب صورت می‌گیرد چون کم‌آبی خصیصه دائم کشور - از جمله استان خوزستان - است.بهارلویی اظهار کرد: هم‌اکنون رودخانه‌های خوزستان پرآب هستند و در هیچ نقطه‌ای مشکل کمبود منابع آب وجود ندارد. ولی مصرف آب باید متعادل باشد و نیازهای زیست‌محیطی هم نباید فدای مصرف بی‌رویه و کشت‌های پرمصرف در استان شود.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید