• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 30 خرداد 1398
کد مطلب : 60727
+
-

بروید همانجا که برانکو رفت!

بروید همانجا که برانکو رفت!

هواداران پرسپولیس دیروز (چهارشنبه) برای سومین‌روز متوالی به تجمع خود در مقابل ساختمان باشگاه ادامه دادند. آنها دیروز بالاخره موفق شدند ایرج عرب را به بیرون از ساختمان بکشانند و 10دقیقه‌ای با او رودررو شوند؛ 10دقیقه پرتلاطمی که البته پایان خوشی نداشت و با شعارهای «استعفا، استعفا» و قهر مدیرعامل پرسپولیس به پایان رسید؛ مدیرعاملی که یک‌بار دیگر اثبات کرد در شرایط خاص و بحرانی کوچک‌ترین مهارتی در مدیریت بحران ندارد و حتی از آرام‌کردن موقتی مخالفانش نیز عاجز است.عرب در 2 روز اول تجمع هواداران اصلا مقابل آنها آفتابی نشده بود؛ تجمعاتی که در آنها درخواست اصلی هواداران، بازگرداندن برانکو و ممانعت از جدایی او بود. اما بعد از یکی،  دو روز وقتی هواداران مطمئن شدند که رفتن برانکو قطعی شده و هیچ امیدی به بازگشت او نیست، این شعارها به‌سمت استعفای مدیرعامل و هیأت‌مدیره تغییر مسیر داد. شاید هواداران عصبی، استعفای دسته‌جمعی مدیران باشگاه را فقط برای آرام‌کردن خودشان می‌خواهند وگرنه هرکسی می‌داند در این شرایط پیچیده نقل‌وانتقالات و درحالی‌که تیم نه سرمربی دارد و نه بازیکن جدیدی به خدمت گرفته، رفتن مدیرعامل و هیأت‌مدیره کار را سخت‌تر از این هم خواهد کرد. در جریان اعتراض‌های هواداران طی یکی، دو روز نخست، مدیران پرسپولیس فقط خلیلی را جلو می‌فرستادند و او بود که در نقش سرپرست تیم وظیفه آرام‌کردن هواداران را بر‌عهده می‌گرفت، اما خلیلی هم بعد از شایعاتی که درباره ارتباطش با قطبی مطرح شد -و البته هرگز اثبات نشد- با اعتراض هواداران روبه‌رو شد و معترضان دیگر به حرف‌های او هم گوش ندادند.
بعد از این اتفاقات و در روز سوم اعتراض‌ها بالاخره مدیرعامل باشگاه در جمع هواداران حاضر شد. عرب که با اسکورت نیروی انتظامی در جمع هواداران حاضر شده بود، با لحنی آرام و با طمأنینه شروع به ایراد توضیحاتی کرد که طی روزهای گذشته بارها و بارها در رسانه‌ها مطرح کرده بود؛ اینکه ما با برانکو قرارداد داشتیم و توافقات مالی هم انجام شده بود و ما پول را فراهم کرده بودیم و او ناگهان تقاضای فسخ یکطرفه کرد و.... خلاصه صحبت‌هایی که هواداران در روزهای اخیر بارها و بارها از عرب شنیده بودند، باعث شد صدای اعتراض‌ها دوباره بالا برود و معترضان حتی به مدیرعامل پرسپولیس اجازه ندادند صحبت‌هایش را به پایان برساند و او به حالت قهر و تحت اسکورت مأموران به ساختمان باشگاه برگشت. عرب در همان چند دقیقه‌ای که فرصت سخنرانی پیدا کرد، در میان صحبت‌هایش گفت: «در این چند روز زندگی خود من هم مختل شده و شماره مرا در فضای مجازی پخش کرده و فحش و ناسزا به من گفته‌اند... ما تمام این مسائل را تحمل کرده‌ایم، اما وقتی فحش ناموسی می‌دهند، تهدید می‌کنند که خودت و خانواده‌ات را آتش می‌زنیم، چه کنیم؟ ما باز هم این مسائل را تحمل می‌کنیم، چون شرایط باشگاه اکنون خاص است. با این حال توجه کنید که ما قهرمانی در لیگ، جام حذفی و سوپرجام را کسب کرده‌ایم و در اوج قرار داریم...»
به این ترتیب مدیرعامل پرسپولیس هم به جمع هواداران این تیم آمد و رفت اما هیچ تغییری در مواضع معترضان ایجاد نشد و آنها همچنان با صدای بلند خواهان استعفای دسته‌جمعی مدیران باشگاه هستند. جالب اینکه در این میان برخی از شعارها هم شنیده می‌شود که گمان می‌رود از درون خود باشگاه نشأت گرفته و اهداف خاصی را دنبال می‌کند. گفته می‌شود یکی از اعضای هیأت‌مدیره از طرق مختلف در آتش خشم هواداران می‌دمد تا شاید با مجبور‌کردن عرب به استعفا، جای او را بگیرد و پشت میز مدیرعاملی بنشیند. از سوی دیگر در میان شعارها و اعتراضات، گاهی هم افرادی تشویق می‌شوند که پیش‌تر در باشگاه صاحب پست و سمت‌هایی بودند اما مدتی است پست خود را از دست داده‌اند. شنیدن این تشویق‌ها از هواداران عصبانی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. اما حواس آقای مدیرعامل بیش از آنکه به مدعیان و فرصت‌طلبان اطرافش باشد، به دشمنی فرضی است که بیرون از باشگاه سنگر گرفته است. او قبل از اینکه با اسکورت پلیس به ساختمان باشگاه بحران‌زده‌اش برگردد، خطاب به هواداران گفت‌: «افرادی هستند که به این مسائل دامن می‌زنند و هدف‌شان کمک به پرسپولیس نیست. آنها می‌خواهند به تیم ما ضربه زده و آن را زمین بزنند. ما باید هوشیار باشیم.»
تجمع هواداران پرسپولیس در مقابل ساختمان این باشگاه امروز به چهارمین روز خود خواهد رسید. تجمع معترضانی عصبی که مدیران باشگاه برای آرام‌کردن آنها تمام تلاش خود را کرده‌اند و حتی همسایه‌ها هم هر روز روی آنها آب می‌پاشند اما هنوز از حرارت‌شان کم نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید