• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60688
+
-

آخرین کاپیتان استقلال هم رفت

پیش از پژمان منتظری، رحمتی و حیدری هم رفته بودند

آخرین کاپیتان استقلال هم رفت

خداحافظی پژمان منتظری از استقلال و تیم‌ملی یکی از مهم‌ترین اخبار روز گذشته بود. مدافع باسابقه استقلال در تمام سال‌های حضورش در فوتبال ایران به‌ندرت درگیر حاشیه شده بود و یکی از بااخلاق‌ترین و محجوب‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ استقلال به‌حساب می‌آمد. اما در انتهای فصل گذشته وقتی از سوی مسئولان استقلال تماسی برای تمدید قرارداد دریافت نکرد در صفحه شخصی‌اش واکنش‌هایی نشان داد که در طول یکی، دو دهه حضورش در سطح اول فوتبال به‌ندرت از او دیده بودیم. او دیروز در یک مصاحبه مفصل درباره این اتفاقات توضیح داد و در پایان هم خداحافظی‌اش را از استقلال و تیم‌ملی اعلام کرد.
 پایان 9فصلی که به 10نرسید
پژمان منتظری با 9فصل بازی در استقلال یکی از پرسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ این تیم محسوب می‌شود. او که متولد1362 است در فولاد خوزستان چهره شد و از 24سالگی به استقلال تهران پیوست. دوره اول حضورش در این تیم 7سال طول کشید. سپس 3فصل در باشگاه‌های قطر بازی کرد و دوباره به استقلال برگشت تا در 2فصل اخیر هم عصای دست منصوریان و شفر در خط دفاعی باشد. پژمان طی این 9فصل 227بازی در لیگ برتر، 25بازی در جام‌حذفی و 46بازی در لیگ قهرمانان برای آبی‌ها انجام داد و 17گل هم به ثمر رساند. آخرین گل او برای استقلال همین فصل در بازی با الهلال عربستان زده شد و آخرین بازی‌اش برای آبی‌ها نیز بازی با العین در روز بیستم اردیبهشت 1398بود. برای بازیکنی با این سابقه، خداحافظی باشکوه‌تر و شایسته‌تری از استقلال پیش‌بینی می‌شد؛ مدافعی که 49بازی ملی هم انجام داده و در 2 جام‌جهانی و یک جام ملت‌ها حضور داشته اما حالا از بازی در تیم‌ملی هم خداحافظی کرده است.
  وضعیت خطیر استقلال
با جدایی پژمان منتظری از استقلال، پروژه جدایی کاپیتان‌های این تیم تکمیل خواهد شد. مهدی رحمتی، کاپیتان اول آبی‌ها راهی پدیده مشهد شده، خسرو حیدری از فوتبال خداحافظی کرده و پژمان منتظری هم با مصاحبه دیروز جدایی‌اش را از استقلال اعلام کرده است؛ خداحافظی تلخی که منتظری در آن مقصد بعدی‌اش را هم مشخص نکرده اما اطمینان داده که دیگر برای استقلال بازی نخواهد کرد. حالا دیگر می‌توان گفت بعد از رفتن وینفرد شفر هیچ‌یک از کاپیتان‌های او هم در استقلال ماندگار نشدند و مشخص نیست بازوبند کاپیتانی این تیم در سال آینده به کدام بازیکن برسد. سیدحسین حسینی، وریا غفوری و روزبه چشمی درصورت باقی ماندن در جمع آبی‌ها گزینه‌های کاپیتانی این تیم خواهند بود؛ تیمی که فصل نقل‌وانتقالات را تا امروز با حاشیه‌های فراوانی سپری کرده و در اردویش همه مشغول افشاگری علیه یکدیگر هستند. در این ماجراها البته نقش یکی از معاونان باشگاه از همه پررنگ‌تر است. علی خطیر با مصاحبه‌های عجیبی که افشای صحبت‌های داخلی باشگاه یکی از بخش‌های مهم آنهاست، نقش زیادی در به حاشیه بردن استقلال داشته است. این نکته‌ای است که پژمان منتظری هم در مصاحبه خداحافظی‌اش به آن اشاره کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید