• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60610
+
-

موبایل سارق در صحنه سرقت زنگ خورد

کامران تصور می‌کرد موبایلش سایلنت است و با همدستش وارد خانه‌ای در شمال تهران شد تا دلارهای مرد ایرانی مقیم کانادا را سرقت کند اما ناگهان موبایلش زنگ خورد و همین، کار دست او و همدستانش داد.
به گزارش همشهری، چند شب پیش دو جوان ١٨ساله به‌نام‌های کامران و مهرداد وارد خانه‌ای در شمال تهران شدند تا با نقشه‌ای که از قبل طراحی کرده بودند دلارهای مرد مقیم کانادا را سرقت کنند. ساعت حدود ٣ بامداد و صاحبخانه خواب بود. دو پسر جوان وارد اتاق خواب شده و سرگرم جست و جو بودند که ناگهان موبایل کامران زنگ خورد. صدای زنگ در سکوت آپارتمان پیچید و کامران که دستپاچه شده بود موبایلش را از جیبش بیرون آورد تا صدای زنگ را قطع کند اما دیگر کار از کار گذشته و صاحبخانه بیدار شده بود. دو سارق با دیدن مرد صاحبخانه که بالای سرشان حاضر شده بود پا به فرار گذاشتند اما مرد میانسال فریاد زد: دزد، دزد و همین باعث شد تا همسایه‌ها هم بیدار شوند. در این میان یکی از سارقان موفق به فرار شد اما دیگری، یعنی کامران گیر افتاد و دستگیر شد.
او پس از دستگیری به سرقت اقرار کرد و گفت: طراح نقشه برادرزاده صاحبخانه به نام فرهاد بوده است. وی ادامه داد: فرهاد از دوستانم است. چند روز پیش نزد من و مهرداد آمد و گفت: یک عموی پولدار دارد. می‌گفت عمویش مقیم کاناداست و به همراه خانواده‌اش در آن کشور زندگی می‌کند. به گفته کامران، این مرد در ایران املاک زیادی داشت و به تازگی از کانادا به ایران آمده بود تا یکی از ملک‌هایش را بفروشد و تبدیل به دلار کند و با انتقال به کانادا در آنجا سرمایه‌گذاری کند.
گویا در آنجا رستوران داشت که می‌خواست توسعه‌اش بدهد. از فرهاد شنیدیم که همه پول ملک را که میلیاردی بوده به دلار تبدیل کرده و قرار است به‌زودی به کانادا برود. فرهاد از ما خواست تا به خانه عمویش برویم و دلارها را سرقت کنیم. نقشه کشیدیم تا پس از سرقت، دلارها را بفروشیم و زندگی‌مان دگرگون شود و به این ترتیب با اطلاعاتی که فرهاد داده بود، پس از نیمه‌شب وارد خانه شاکی شدیم اما فراموش کردم گوشی ام را سایلنت کنم و درست زمان سرقت گوشی‌ام زنگ خورد و گیر افتادم. پس از اعتراف کامران، دو همدست وی نیز دستگیر شدند و به اجرای نقشه سرقت اقرار کردند. متهمان با دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، روانه زندان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید