• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60594
+
-

ناوگان حمل‌و‌نقل کرمانشاه پیرتر از میانگین کشوری

حمل‌و‌نقل
ناوگان حمل‌و‌نقل کرمانشاه پیرتر از میانگین کشوری

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کرمانشاه با اشاره به بالا بودن عمر ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری این استان نسبت به میانگین کشور گفت: سن مینی‌بوس‌های کرمانشاه به حدود 30 سال رسیده است. به گزارش ایسنا «فریبرز کرمی» اظهار کرد: میانگین عمر مینی‌بوس‌ها 30 سال، کامیون‌ها 17 سال، اتوبوس‌ها 10 تا 12 سال و سواری کرایه 8 سال است.

وی افزود: اکنون بیش از 210 دستگاه اتوبوس، بیش از 960 دستگاه مینی‌بوس و بیش از 900 دستگاه سواری، جابه‌جایی مسافران برون‌شهری را در استان بر عهده دارند. مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با بیان این‌که قانونی برای جلوگیری از تردد خودروهای با سن بالا در کشور وجود ندارد، یادآوری کرد: محدودیت‌هایی برای تردد خودروها اعمال می‌شود، اما ممنوعیت تردد کامل وجود ندارد. 

کرمی اظهار کرد: در کشور برای تردد مینی‌بوس‌های با عمر بیش از 25 سال، اتوبوس و کامیون با عمر بیش از 15 سال و سواری با عمر بیش از 10 سال محدودیت‌هایی اعمال می‌شود، اما از تردد آنها جلوگیری نمی‌شود.  وی تنها راهکار نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل را ایجاد رقابت بین صاحبان خودروها اعلام کرد و افزود: نوسازی ناوگان اتوبوس با همین روش در استان انجام شد.


بهبود شرایط با ایجاد رقابت
 
کرمی با اشاره به این‌که هیچ ممنوعیتی برای تردد ناوگان با عمر بالا وجود ندارد، بیان کرد: بهبود این شرایط تنها با ایجاد رقابت امکان‌‌پذیر است، آن چنان که استان کرمانشاه با ایجاد رقابت در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوس جوان‌ترین سیستم حمل‌و‌نقل را دارد.  مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره پیامدهای فعالیت ناوگان فرسوده نیز گفت: فعالیت این خودروها هم جان مردم را به خطر می‌اندازد و هم آلودگی زیست‌محیطی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید