• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60590
+
-

افتتاح واحد فراوری ‌خرما در کرمانشاه

 طرح فراوری و بسته‌بندی خرما در کرمانشاه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افتتاح شد. به گزارش ایسنا طرح فراوری و بسته‌بندی خرما با ظرفیت هزار تن و اشتغالزایی ۱۵ نفر در محل شهرک صنعتی بیستون به بهره‌برداری رسید. «جلال کریمی‌زند» مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم افتتاح این واحد با تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت: این طرح با اعتبار 3 میلیارد تومان شامل 2 میلیارد تومان آورده مجری و یک میلیارد تومان تسهیلات آماده بهره‌برداری شده است.

کریمی‌زند با اشاره به این‌که این واحد دارای سردخانه نگهداری محصول است، تصریح کرد: ظرفیت سردخانه این واحد ۳۰۰ تن است.  وی با تاکید بر اهمیت صنایع تبدیلی کشاورزی به عنوان حلقه اصلی زنجیره تولید افزود: صنایع تبدیلی کشاورزی نقش اساسی در کاهش ضایعات محصول دارد. همچنین با امکان‌سازی عرضه تدریجی محصول در طول سال نقش بسزایی در کاهش قیمت‌ها دارد.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: صنایع تبدیلی باعث ایجاد ارزش افزوده شده و پایداری تولید را در پی دارد. این مسئول گفت: سالانه در استان کرمانشاه هزار و 500 تن خرما تولید می‌شود و اجرای چنین طرح‌هایی می‌تواند درآمد اقتصادی را برای استان به وجود آورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید