• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60593
+
-

کردستان ۱۸۰ معتاد متجاهر دارد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در کردستان با اشاره به جمع‌آوری معتادان متجاهر در این استان گفت: آمار معتادان متجاهر کردستان ۱۸۰ نفر است که نسبت به استان‌های اطراف شرایط بهتری داریم.به گزارش ایسنا «رحمان حریری» در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: قرار بر این شد که قبل از عید نوروز سال جاری تمام کارتن‌خواب‌ها و متجاهرین را جمع‌آوری کنیم و تا 3 یا 6 ماه از کمپ‌ها بیرون نیایند تا کامل بهبود یابند، اما مشکل هماهنگی همچنان در استان وجود دارد. وی تصریح کرد: متاسفانه بودجه پیشگیری در استان کم است. این در حالی است که باید 70 درصد بودجه به بحث پیشگیری اختصاص داده شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان بیان کرد: 70 درصد اولویت اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر باید در بحث پیشگیری باشد که این امر به فرهنگ‌سازی نیاز دارد. حریری افزود: متاسفانه مصرف مواد مخدر گل بین نوجوانان و جوانان افزایش پیدا کرده که با توجه به آمار ملی نگران‌کننده است. وی با اشاره به این‌که قرص‌های شب امتحان تهدیدی برای سلامتی دانشجویان است، ادامه داد: دانشجویان و دانش‌آموزان باید در مورد تجویز قرص‌های شب امتحان از سوی افراد سودجو هوشیار باشند، چراکه مصرف این داروها اعتیادآور و تهدیدی برای سلامتی است. 

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان با اشاره به مواد روانگردان بیان کرد: برخی از این مواد روانگردان شامل ریتالین، ترامادول، متادون، شیشه و گاهی گل و ماری‌جواناست. 
وی اظهار کرد: اعتیاد روند رو به رشدی دارد و طبق آمار بیش از 22 هزار معتاد در استان وجود دارد. دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان در ادامه یادآور شد: خدمات روان‌درمانی و مراقبت‌های بعد از خروج در کمپ‌ها باید به‌درستی انجام بگیرد تا این افراد بتوانند به زندگی عادی بازگردند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید