• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60582
+
-

بهره‌برداری از 12 طرح کشاورزی در اشنویه

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: 12 طرح کشاورزی با 22 میلیارد و 880 میلیون ریال سرمایه‌گذاری در این شهرستان مرزی به بهره‌برداری رسید. «سید انور حسینی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل ۱۰ طرح آبیاری نوین در بخش‌های نالوس و مرکزی و ۲ طرح پرورش گوسفند و گاو شیری است.

وی اضافه کرد: طرح‌های آبیاری نوین شامل 7 طرح قطره‌ای، یک طرح آبیاری تحت فشار و ۲ طرح آبیاری تلفیقی است که در مجموع ۱۰ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال برای اجرای آنها هزینه شده است. وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این ۱۰ طرح در مجموع اراضی زیر پوشش آبیاری تحت فشار در این شهرستان به بیش از 5 هزار هکتار رسید.

حسینی افزود: هدف جهاد کشاورزی کاهش مصرف آب و افزایش عملکرد با استفاده بهینه از ظرفیت‌های منطقه است و در این حوزه‌ها اقدامات مهمی انجام شده است. وی گفت: طرح پرورش گوسفند با ظرفیت ۱۹۱ رأس در روستای «حسن‌آباد» نیز از دیگر طرح‌هایی بود که امروز به بهره‌برداری رسید. اجرای این طرح که برای ۶ نفر زمینه اشتغال فراهم کرده 5 میلیارد ریال هزینه در بر دداشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، یک واحد گاو شیری ۳۹ راسی نیز در روستای «گندویلا» با 7 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به همین مناسبت افتتاح شد که با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال برای ۶ نفر ایجاد شد. اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است. این شهرستان با داشتن 1470 متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصل‌خیز و مستعد برای تولید انواع محصولات زراعی و باغی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید