• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60571
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/QMvl
+
-

اعتبارات عمرانی خلخال 75 درصد افزایش یافت

معاون امور عمرانی استاندار:  اعتبارات عمرانی سال گذشته این شهرستان ۱۴۶ میلیارد ریال بود و این میزان در سال جاری به ۲۵۴ میلیارد ریال  افزایش یافته است

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: اعتبارات عمرانی امسال خلخال در مقایسه با مجموع اعتبارات سال گذشته این شهرستان 75 درصد افزایش یافته است.به گزارش ایرنا، «مسعود امامی یگانه» در جلسه کمیته برنامه‌‌ریزی خلخال بیان کرد: در حالی که اعتبارات عمرانی سال گذشته این شهرستان ۱۴۶ میلیارد ریال بود، این میزان در سال جاری به ۲۵۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که مجموع اعتبارات عمرانی امسال استان اردبیل 2۳۷۰ میلیارد ریال است، افزود: اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نوسان قیمت‌ها و افزایش هزینه اجرای طرح‌های عمرانی، این اعتبار جوابگوی نیاز استان برای تکمیل صدها پروژه عمرانی نیمه‌تمام نیست. انتظار از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرکز استان و مسئولان اجرایی تلاش برای جذب اعتبارات دارای ردیف‌های ملی برای جبران این کمبود اعتبار است.

امامی یگانه گفت: اولویت‌بندی توزیع اعتبارات در شورای برنامه‌ریزی امسال استان اردبیل به ‌ترتیب اهمیت موضوع، اجرای طرح‌های اشتغال‌زا، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مناطق نمونه گردشگری، تکمیل طرح‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه مناطق محروم روستایی، عمران شهری، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه پروژه معیشتی و تکمیل پروژه‌های با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی ادامه داد: نکته اساسی در هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی امسال استان، اعمال دقت و ظرافت خاص از سوی مدیران اجرایی به نحوه انجام این کار با توجه به نوسان قیمت‌ها همراه با تلاش مضاعف برای جذب اعتبارات ملی از طریق استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس و مجموعه کاری مدیریت و برنامه‌ریزی است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود منابع اعتباری مختلف در ردیف‌های مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به این‌که ۳۹ دستگاه اجرایی استان عضو این مدیریت هستند و از اعتبارات آن سود می‌برند، خروج از مدیریت روزمره و تلاش برای جذب بخشی از اعتبارات می‌تواند گره بسیاری از مشکلات اعتباری را از جمله جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در مناطق مختلف استان باز کند.

امامی یگانه اظهار کرد: ارائه ایده‌های نو و خلاق همراه با تلاش مدیران برای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تکمیل پروژه‌های عمرانی در کنار کمک به مشکل اعتباری می‌تواند به توسعه کسب و کار در این استان منجر شود.
وی همچنین از حل مشکل پرداخت کمک‌های اعتباری از محل اعتبارات تبصره ۲ ماده ۹۳ شهرداری‌های استان در پایان سال ۹۷ و همچنین سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به بحران مالی موجود در شهرداری‌های استان در سال گذشته، برای کمک مالی به شهرداری‌ها و دریافت اعتبارات دهیاری‌ها از محل مالیات ارزش افزوده تلاش خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید