• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60574
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/WVmJ
+
-

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در آذربایجان شرقی

دانش
توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در آذربایجان شرقی

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری گفت: موضوع اقتصاد دانش ‌بنیان و تلاش همه‌جانبه برای تحقق شاخص‌های آن در کشور از اولویت‌های بنیادین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. به گزارش ایرنا، «سورنا ستاری» روز گذشته در جمع خبرنگاران استان افزود: همه تلاشمان را به کار می‌گیریم تا از امکانات موجود برای پیشبرد و عملیاتی کردن اقتصاد دانش‌بنیان بیشترین استفاده را بکنیم.

وی با ابراز خوشحالی از سفر چندباره خود به آذربایجان شرقی اظهار کرد: این استان به دلیل داشتن مجموعه‌ای از ویژگی‌های زیرساختی، دانشگاهی و نیروی انسانی ماهر و تحصیلکرده از اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد دانش‌بنیان برای ما برخوردار است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اضافه کرد: اکوسیستم مناسبی که تبریز از نظر کارآفرینی دارد و همین طور وجود دانشجویان مستعد، نیروی انسانی تحصیلکرده و دانشگاه‌های خوب، باعث می‌شود آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های بسیار مستعد در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان مطرح شود.

وی تشریح کرد: طی بازدید از منطقه آزاد ارس و دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه تبریز و شرکت‌های دانش‌بنیان، شاهد پیشرفت و اقدامات مطلوبی بودیم که این اقدامات زمینه‌ساز برنامه‌های آینده است.معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در سفری یک‌روزه به آذربایجان شرقی ضمن عزیمت به منطقه آزاد ارس برای بازدید از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان این منطقه از فعالیت ۲ شرکت دانش‌بنیان در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز نیز بازدید کرد.

بازدید از یک شرکت داروسازی، مزرعه «های‌تک»، افتتاح مرکز نوآوری و شتاب‌دهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و افتتاح ساختمان جدید مرکز رشد دانشگاه تبریز از دیگر برنامه‌های سفر ستاری به تبریز بود. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری پس از شرکت در اختتامیه جشنواره خلاقیت و نوآوری دانشگاه هنر اسلامی، تبریز را به مقصد تهران ترک می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید