• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60570
+
-

احداث 600 کیلومتر آزادراه در آذربایجان‌شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: هم‌اکنون ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در این استان در دست ساخت است. به گزارش ایرنا «جواد رحمتی» در جمع اعضای شورای اسلامی استان با بیان این‌که پروژه‌های مهم آذربایجان شرقی با وجود مشکلات مالی متوقف نشده است، افزود: معاونت عمرانی استانداری تلاش می‌کند هیچ پروژه‌ای دچار رکود نشود. 

وی از اجرای 1۵۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور خبر داد و گفت: سهم آذربایجان شرقی از آن ۴۰۰ کیلومتر است. با وجود مشکلات فراوان همچون کمبود منابع مالی تاکنون هیچ‌یک از آن‌ها متوقف یا تعطیل نشده است.  رحمتی درجازدگی و روزمرگی در برخی بخش‌ها را عامل اصلی مشکلات دانست و اظهار کرد: با وجود تمام کاستی‌ها و مشکلات، اقدامات بسیار مناسبی در حوزه عمرانی استان در حال انجام است.

وی به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان اشاره کرد و ادامه داد: آزادراه تبریز - بازرگان، هشترود - مراغه و اهر - تبریز با جدیت کامل دنبال می‌شوند.  به گفته رحمتی بر اساس آخرین آمار میزان تلفات انسانی در جاده اهر - تبریز به حداقل ممکن رسیده که این موضوع ناشی از توجه دولت به بهره‌برداری کامل از این محور مواصلاتی مهم استان است.

وی گفت: ۲۰ کیلومتر باقی‌مانده از این مسیر در آینده نزدیک زیر بار ترافیک می‌رود که امیدواریم نتیجه این اقدامات کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از این سوانح به حداقل ممکن باشد.  به گفته رحمتی، هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در استان در حال احداث است که به دلیل محدودیت منابع دولتی، اجرای این پروژه‌ها بر اساس اولویت در حال انجام است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید