• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60300
+
-

اهدای لوازم خانگی به سیل‌زدگان شیراز

اخبار فارس
اهدای لوازم خانگی به سیل‌زدگان شیراز

 بخشی از کمک‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسمی نمادین و با حضور مسئولان کشوری و استانی به آسیب‌دیدگان سیل شیراز اهدا شد. به گزارش ایسنا، با حضور «شکرخواه» معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در فارس، «عنایت‌الله رحیمی» استاندار فارس، فرماندار شیراز و دیگر مسئولان، هزار بسته لوازم‌ خانگی و 2 هزار بسته لوازم‌التحریر به آسیب‌دیدگان سیل 5 فروردین شیراز اهدا و 2 هزار شغل اجتماع‌محور نیز در کنار این کمک‌ها معرفی شد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان فارس و امام‌ جمعه شیراز در این مراسم با قدردانی از مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دکتر «مخبر» رئیس این ستاد، برای پیگیری مشکلات سیل‌زدگان گفت: تمام تلاش‌ها انجام شد تا تخصیص منابع ستاد به آسیب‌دیدگان به نحوی باشد که ضمن رعایت عدالت، اسراف‌های معمول در چنین پروژه‌هایی انجام نشود. 

آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» با تشکر از استاندار فارس برای مدیریت صحیح منابع و تقسیم آن بین نیازمندان خاطرنشان کرد: در هر پروژه‌ای گاهی مشاهده می‌شود که دورریز و اسراف وجود دارد، اما در مدیریت کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این اتفاق نیفتاد و کمک‌ها با یک برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت مناسب استاندار فارس به دست صاحبانش رسید. «عنایت‌الله رحیمی» استاندار فارس، نیز با بیان این‌که حادثه سیل 5 فروردین شیراز با وجود غمناکی، موجب همبستگی اجتماعی شد افزود: در این حادثه بیش از 300 خودرو خسارت دید و 21 فوتی داشتیم. 

وی افزود: در شب‌های پنجم و ششم فروردین بیش از 300 هزار مسافر در شیراز اسکان یافتند و 70 هزار پرس غذا سرو شد و بلافاصله با کمک سایر دستگاه‌ها، بحران سیل را مدیریت کردیم. استاندار فارس گفت: در زمان سیل، فشار بر مدیریت به حدی بود که کوچک‌ترین کمک‌ها نیز بزرگ جلوه می‌کرد تا این‌که با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تماس گرفتیم و دکتر مخبر، رئیس این ستاد، قول هر گونه مساعدت را دادند. 

رحیمی افزود: ستاد اجرایی 3 میلیارد تومان برای کمک به سیل‌زدگان شیراز مصوب کرد و امروز شاهد تحویل این کمک در قالب لوازم‌ خانگی و لوازم‌التحریر هستیم. وی با بیان این‌که گروهی تعریف شد تا این پول به دست آسیب‌دیدگان برسد یادآور شد: مدیریت منابع ستاد به‌خوبی صورت گرفت. ضمن این‌که همه کمک‌های اولیه در 24 ساعت نخست حادثه انجام شد. 

استاندار فارس گفت: در طول 2 ماه اخیر، خانه‌های سیل‌زدگان گل‌برداری و شست‌وشو و 207 واحد منزل ترمیم و تعمیر شد. استاندار فارس گفت: از تحمل و صبر مردم به‌ویژه در مناطق سیل‌زده سپاس‌گزارم دارم و از کمبودهای احتمالی پوزش می‌طلبم. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بالغ بر 30 هزار بسته لوازم خانگی به سیل‌زدگان در‌کشور اهدا کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید