• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60202
+
-

تقویت ساختار دهیاری‌های استان

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: با ساز‌وکار طراحی‌شده ساختار دهیاری‌های این استان تقویت می‌شود. به گزارش ایرنا، «فاطمه دهقانی» افزود: در این زمینه تأیید صلاحیت کارکنان دهیاری‌ها توسط استانداری پس از طی فرایند قانونی به‌کارگیری توسط دهیاری‌ها، تصویب شوراها و تأیید بخشداری‌ها انجام می‌شود.


وی افزود: این اقدام با هدف تقویت ساختار سازمانی دهیاری‌های استان، افزایش بهره‌وری، هزینه‌کرد صحیح اعتبارات از طریق رعایت دقیق قوانین مالی و معاملاتی دهیاری‌ها و اجرای مناسب‌تر پروژه‌های اولویت‌دار عمرانی از سال گذشته در دستور کار دفتر روستایی قرار دارد. دهقانی تاکید کرد: در این مورد همه قوانین و مقررات به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان ابلاغ شد تا با رعایت صرفه و صلاح دهیاری‌ها برای به‌کارگیری مسئولان فنی و مالی به صورت مستقل یا مشترک با چند دهیاری اقدام کنند.


وی افزود: پیش از این، بسیاری از افراد به کار گرفته شده در دهیاری‌ها فاقد مهارت و تخصص لازم و یا غیرمرتبط با وظایف تخصصی شغلی بودند که با این اقدام علاوه بر رعایت دقیق قوانین و مقررات موجود حلقه‌های مدیریت دهیاری‌ها کامل‌تر و زمینه ارتقای کیفیت خدمات دهیاری‌ها به مردم روستاهای استان نیز فراهم خواهد شد. 

دهقانی درباره آزمون تشخیص صلاحیت علمی دهیاری‌های استان بوشهر گفت: بیش از ۱۲۰ نفر از افراد معرفی‌شده توسط دهیاری‌ها در این آزمون شرکت کردند که در برخی از بخش‌های استان به دلیل رعایت نشدن فرایند قانونی انتخاب مسئولان، اجازه شرکت در آزمون تشخیص صلاحیت علمی به افراد معرفی‌شده داده نشد. با اصلاح فرایند انتخاب مسئولان مالی و فنی و رعایت حقوق همه متقاضیان اشتغال در دهیاری‌ها در فرصتی دیگری این مهم انجام شود.

وی ادامه داد: کسانی که حد نصاب علمی لازم در آزمون را کسب کنند پس از مصاحبه و گزینش برای شروع به کار به دهیاری‌ها معرفی می‌شوند و بلافاصله در دوره بدو خدمت شرکت می‌کنند تا پس از گذراندن دوره‌های عمومی و تخصصی بیش از پیش با قوانین و مقررات و دانش شغلی مرتبط آشنا شوند.

دهقانی اظهار کرد: افراد منتخب حسب دستور صریح وزیر کشور فقط برای کار در دهیاری‌ها و زیر نظر دهیاران به کار گرفته می‌شوند و حقوق و مزایای آنان بر اساس دستورالعمل حقوقی ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و مطابق قانون کار خواهد بود که توسط یک یا چند دهیاری و به نسبت جمعیت توسط دهیاری‌ها پرداخت می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید