• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60231
+
-

بوشهر کارخانه پسماند فعال ندارد

زیست بوم
بوشهر کارخانه پسماند فعال ندارد

مدیر کل حفاظت محیط زیست بوشهر با بیان این‌که در این استان کارخانه پسماند فعال و جامع وجود ندارد گفت: مطالعه طرح جامع پسماند استان بوشهر شروع شده است.به گزارش مهر، «فرهاد قلی‌نژاد» در نشست مدیریت پسماند دشتی با بیان این‌که یکی از دغدغه‌های زیست‌محیطی کشور پسماند است اظهار کرد: پسماند صنعت نفت و گاز یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که نیاز به مدیریت هدفمند و ویژه دارد.وی افزود: مردم به دنبال زندگی باکیفیت هستند و به همین دلیل، به مسائل زیست‌محیطی حساس هستند.

 قلی‌نژاد ادامه داد: در استان بوشهر کارخانه پسماند جامع و فعال وجود ندارد و ضرورت دارد هرچه زودتر این کارخانه در استان احداث شود.وی بیان کرد: امسال طرح جامع آموزش محیط زیست در تمامی مدارس ابتدایی استان اجرا می‌شود. یکی از محورهای مهم آموزش که در برخی استان‌ها اجرا شد و تجربه موفقی هم بود پسماند است. یکی از نیازهای استان طرح جامع پسماند بود که این مهم مصوب و از هفته قبل مطالعه آن آغازشد. 

قلی‌نژاد خاطرنشان کرد: شهرداران برای محل‌هایی که فاقد مجوز دفن زباله هستند مجوز بگیرند.همچنین وی با اشاره به این‌که سرانه فضای سبز استان پایین است گفت: پیگیری‌های خوبی برای افزایش سرانه فضای سبز در استان صورت گرفته است. انتظار داریم عوارض آلایندگی استان در امور زیست‌محیطی از جمله پسماند و فضای سبز هزینه شود تا شاهد بهبود وضعیت زیست‌محیطی استان باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید