• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60229
+
-

بازار شکر در بوشهر به تعادل می‌رسد

در استان
بازار شکر در بوشهر به تعادل می‌رسد

معاون اتاق اصناف مرکز بوشهر گفت: با تامین شکر صنف‌های پرمصرف از جمله نانوایان و قنادان پیش‌بینی شده است که وضعیت بازار شکر در عرضه و مصرف این شهر به تعادل برسد. به گزارش ایرنا، «عباس نامدارزاده» افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مرحله نخست توزیع ۱۵۰ تن شکر به بوشهر اختصاص یافت که از این میزان ۱۰۰ تن توزیع شده است و ۵۰ تن دیگر نیز در مرحله بسته‌بندی قرار دارد.

وی بیان کرد: در ۲ روز گذشته، حواله ۶۰ تن جدید برای شهرستان صادر شده است که از این میزان ۲۵ تن آن به صنف نانوایان و قنادان اختصاص یافته و ۳۵ تن دیگر نیز پس از بسته‌بندی با قیمت کیلویی ۴۲ هزار ریال توزیع می‌شود. نامدارزاده یادآور شد: نرخ شکری که به صنف‌ها داده می‌شود به علت این‌که هزینه‌های بسته‌بندی بر آن تحمیل نمی‌شود قیمت عرضه آن ۳۸ تا ۳۹ هزار ریال است.

وی افزود: عمده هدف از تعیین سهمیه قنادان و نانوایی‌هایی که نان شیرین می‌پزند حذف واسطه‌ها و سودجویانی است که با فعالیت در چرخه تامین شکر بازار توزیع عرضه را متلاطم می‌کردند. نامدارزاده بیان کرد: در سال گذشته، ۱۵۰ مرکز عرضه در شهرستان بوشهر توزیع شکر را عهده‌دار بود که در مرحله‌های جدید توزیع با هدف تامین حداکثری شمار این واحدها کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در تعاونی روستایی بازار روز نیز شکرهای توزیع‌شده برای مصرف خانگی بر خلاف رویه به صورت فله‌ای و با قیمت ۴۰ هزار ریال عرضه می‌شود که انتظار می‌رود نهادهای نظارتی به این مهم ورود کنند. در چنین مواردی باید شکر به قیمت ۳۷ تا ۳۸ هزار ریال به مصرف‌کنندگان برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید