• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60198
+
-

حفظ محیط زیست«مند» با همکاری صیادان

مسئول منطقه حفاظت‌شده مند: تخریب محیط زیست در این منطقه کاهش یافته است

محیط زیست
حفظ محیط زیست«مند» با همکاری صیادان


«نجف جمشیدی» مسئول منطقه حفاظت‌شده «مند» بردخون، در نشست با انجمن زیست‌محیطی این شهرستان گفت: محیط‌ زیست ظرفیت ارزشمند و گنجینه تمام‌نشدنی است که برای استفاده نسل‌های آینده باید از آن پاسداری و حفاظت کنیم.

به گزارش فارس، وی با تأکید بر ضرورت آشنایی دانش‌آموزان و فرهنگیان با مناطق حفاظت‌شده افزود: منطقه حفاظت‌شده ‌‌مند و جزایر بخش بردخون با وجود گونه‌های کمیاب جانوری و گیاهی، فرصتی مناسب برای حضور، بازدید و آشنایی با طبیعت بکر منطقه است.این مسئول اضافه کرد: آماده استقبال از گروه‌های دانش‌آموزی برای بازدید منطقه حفاظت‌شده در بردخون هستیم که امیدواریم متولیان امر ضمن برنامه‌ریزی و هماهنگی قبلی، با محیط ‌زیست منطقه آشنا شوند.


عزم همگانی برای نگهداری از مناطق حفاظت‌شده 

جمشیدی ادامه داد: حفاظت از جزایر و منطقه حفاظت‌شده از وظایف ذاتی محیط ‌زیست است، اما در این زمینه نیازمند مشارکت و همراهی همه اقشار مردم و مسئولان هستیم. مسئول منطقه حفاظت‌شده‌‌ مند بردخون با بیان این‌که برداشت تخم لاک‌پشت در جزایر به صفر رسیده است گفت: تخریب محیط ‌زیست نسبت به گذشته کاهش داشته و صیادان برای حفظ محیط ‌زیست همکاری و تعامل خوبی دارند، اما ضرورت دارد در فصل جوجه‌ریزی و زاد و ولد جانوران با مأموران هماهنگ باشند.


موش‌ها؛ بلای جان پرندگان و لاک‌پشت‌ها

جمشیدی ابراز کرد: انسان نقش زیادی در نابودی طبیعت و محیط ‌زیست دارد، اما مدتی است که آفت موش در جزایر منطقه موجب تلف‌شدن پرندگان و لاک‌پشت‌ها می‌شود.این مسئول تصریح کرد: شهرداری و برخی دهیاری‌های بخش زباله‌ها را در منطقه حفاظت‌شده تخلیه می‌کنند که امیدواریم ضمن جمع‌آوری زباله‌ها و تفکیک آن، برای بهره‌برداری از این ثروت برنامه‌ریزی شود.


بردخون؛ نیازمند کمربند سبز

جمشیدی افزود: ایجاد کمربند سبز برای شهر بردخون ضروری است. در گذشته، به مسئولان شهری پیشنهاد کاشت نهال در اطراف بردخون و کنترل کانون گرد و غبار داده شده است و باز آماده کاشت نهال در منطقه هستیم. مدیرعامل انجمن ‌زیست‌محیطی‌‌ مند نیز گفت: همه باید خود را مسئول و حافظ محیط ‌زیست بدانیم و از وجود معتمدان، دلسوزان و مردم بهره ببریم، زیرا با فرهنگ‌سازی می‌توان از تخریب محیط ‌زیست کاست و امیدواریم مسئولان شهرستان و استان نیز از محیط ‌زیست حمایت کنند.

«صادق نظری» افزود: دغدغه محیط‌ زیست داریم و حاضریم برای تعالی محیط‌ زیست و حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی منطقه تلاش کنیم، چراکه محیط‌‌زیست یکی از موضوعات مهم دنیای امروز است.


تدوین اطلس زیست‌محیطی بردخون

رئیس هیأت مدیره انجمن ‌زیست‌محیطی‌‌ مند نیز گفت: اطلس زیست‌محیطی یکی از ضروریات منطقه است و انجمن آماده جمع‌آوری اطلاعات و تهیه اطلس زیست‌محیطی بخش بردخون است.«ظهیر محمودی» افزود: در همه برنامه‌ها می‌کوشیم مردم و مسئولان را با مقوله محیط‌ زیست آشنا کنیم که انتظار داریم متولیان و مسئولان محیط ‌زیست در بین مردم حاضر شوند و اهمیت مسائل زیست‌محیطی را یادآور شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید