• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60147
+
-

شناسایی بیماران فشار خونی در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی زاهدان گفت: افزون بر 6۷۴۶ بیمار مبتلا به فشار خون در طرح غربالگری این بیماری در محدوده زیر پوشش دانشگاه شناسایی شدند.   
«سیدمهدی طباطبایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با هدف شناسایی افراد و پیشگیری از عوارض فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی هم‌زمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شده و در ۲ بخش اطلاع‌رسانی و آموزش تا ۱۵ تیر به اجرا در می‌آید. 

وی افزود: افزون بر ۸۴ هزار و ۸۵۹ نفر در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ابتدای اجرای طرح غربالگری فشار خون تاکنون خدمات آموزشی و بهداشتی این بیماری را دریافت که از میان آنان 6۷۴۶ بیمار مبتلا به فشارخون بودند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت هم‌زمان با اجرای این طرح ۴۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۱۴ پایگاه بیمارستانی و ۱۲ داروخانه علاوه بر ایستگاه‌های سیار که در مراکز پرتردد شهرها قابل دسترسی است، افراد را از لحاظ ابتلا به پرفشاری خون سنجش و رقم فشار خون آنان را در سامانه کشوری ثبت می‌کنند. 

وی بیان کرد: 1۴۷۰ نفر از کارکنان و داوطلبان سلامت این دانشگاه پس از پشت سر گذاشتن آموزش‌های لازم آماده‌اند در قالب ۵۳۷ تیم برای سنجش فشار خون گروه‌های هدف اقدام کنند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید