اخذ ۷۹۸ گزارش مردمی از طریق ستاد خبری سازمان صمت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۷۹۸ گزارش مردمی از طریق ستاد خبری این سازمان در ۲ ماهه نخست سال جاری استان اخذ شده است.
«نادر میرشکار» در گفتوگو با ایرنا افزود: از ۷۹۸ گزارش تعداد ۱۱۹ مورد از طریق عموم مردم و ۶۷۹ مورد از طریق ناظران افتخاری انجام شده است.
وی ادامه داد: سهم شکایات در حوزه کالا ۶۴۵ مورد و سهم شکایات در حوزه خدمات ۱۵۳ مورد بوده است.
رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: ۵۱۷ مورد شکایت به صورت تلفنی، ۱۵۵ مورد حضوری، ۴۷ مورد کتبی، ۷۵ مورد پیامگیر و 4 مورد از طریق پورتال سازمان دریافت شده است.
وی افزود: از مجموع گزارشهای ارسالی ۲۸۷ مورد متخلف، ۳۴۹ مورد غیرمتخلف، ۴۰ مورد منجر به جلب رضایت مشتری و ۱۲۲ مورد در دست بررسی است.
میرشکار به بیشترین کالاها و خدمات مورد شکایت اشاره کرد و افزود: ۶۶ مورد در حوزه لبنیات، ۴۸ مورد مربوط به میوه، ۶۱ مورد نان، ۱۳ مورد روغن مایع، ۲۰ مورد خودروسازی، ۱۳ مورد تعمیر خودرو، ۱۹ مورد آبمیوه و آب آشامیدنی، ۳۳ مورد مرغ و ماهی، ۱۹ مورد تعویض روغن، ۱۲ مورد برنج، ۱۹ مورد گوشت، ۲۰ مورد قند و شکر، ۱۱ مورد آجیل و خشکبار، ۲۴ مورد نفت و گاز، ۱۴ مورد آرایشگری و ۴۰۶ مورد سایر کالاها و خدمات بوده است.
وی گفت: هماستانیهای عزیز میتوانند گزارشهای خود را از طریق شماره تماس ۱۲۴ سازمان صمت یا حضور در محل سازمان یا از طریق پورتال cppo. mimt. gov. ir اعلام کنند.