• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60134
+
-

قاچاقچیان؛ عامل نیمی از تلفات جاده‌ای سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای استان در 2 ماهه اخیر مربوط به قاچاقچیان کالا و سوخت بوده است. 

به گزارش مهر، مدیر کل پایانه‌ها و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بالاترین تخطی جاده‌ای را در استان داریم که عمدتاً دلایل آن سرعت و سبقت غیرمجاز بوده و نیاز است تدابیر ویژه‌ای در این زمینه اندیشیده شود. 

 «علی خانقائی» با بیان این‌که 3 سال پیاپی آمار تلفات جاده‌ای افزایش پیدا کرده است، افزود: ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای استان در 2 ماهه اخیر مربوط به قاچاقچیان کالا و سوخت بوده است؛ حدوداً چیزی نزدیک به ۳۰ درصد تلفات فقط مربوط به خودروهای سوخت‌کش و حاملان اتباع خارجی غیرمجاز بودند که در هیچ جای کشور چنین شرایطی وجود ندارد. 

وی گفت: با توجه به این‌که مأموران راهنمایی و رانندگی معمولاً از غروب تا ابتدای طلوع آفتاب حضور ندارند، نظارت ضعیف می‌شود. ضمن این‌که دوربین‌ها تخریب شده‌اند و با وجود پیگیری‌هایی که با پیمانکاران کشوری انجام داده‌ایم، اقدامی در این راستا انجام نشده و این در حالی است که وقتی پلیس نمی‌تواند در جاده حضور پیدا کند ما حتماً باید از سیستم هوشمند استفاده کنیم در غیر این صورت این اتفاقات همواره خواهد بود. 

مدیر کل حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: میانگین بزرگراه در کشور ۲۰ کیلومتر و در استان ما 4 کیلومتر است. در سال گذشته ۵۰۰ نفر فقط در تصادفات رخ‌به‌رخ فوت کردند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید